Σε 3.503 ανέρχονται φέτος οι μαθητές που εξετάστηκαν προφορικά στις πανελλαδικές εξετάσεις σύμφωνα με στοιχεία της Δ/νσης Λειτουργικής Ανάπτυξης Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Παιδείας. Ο αριθμός των προφορικώς εξεταζομένων μαθητών είναι ελαφρά αυξημένος συγκριτικά με το προηγούμενο σχολικό έτος 3156/98980 3.19% όπου το ποσοστό τους έφθασε το 3.19% έναντι 3.68% του 2014.

Με βάση τα στοιχεία παρατηρείται σταδιακή αύξηση των υποψηφίων καθώς στα μεν Γενικά Λύκεια από το 2,09% επί του συνόλου των εξετασθέντων το 2010 το ποσοστό τους το 2014 ανήλθε στο 2.99%. Ακόμα πιο αυξημένο είναι το ποσοστό των μαθητών που φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία αφού το 2010 το ποσοστό τους ήταν 3.95% ενώ το 2014 ξεπέρασε το 5% φθάνοντας τις 5,2 ποσοστιαίες μονάδες.

Αύξηση των μαθητών που εξετάζονται προφορικά παρατηρείται και στα ΕΠΑΛ όπου στα μεν δημόσια το 5,41% του 2011 διαμορφώθηκε σε 6,24% το 2014 ενώ στα ιδιωτικά ΕΠΑΛ για το 2014 το ποσοστό τους έφθασε το 15.15% ( 10 από τους 66 υποψηφίους).

ΕΤΟΣ

ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

ΙΔΙΩΤΙΚΑ

 

ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ

ΣΥΝΟΛΟ

ΠΟΣΟΣΤΟ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ

ΣΥΝΟΛΟ

ΠΟΣΟΣΤΟ

2014

2208

73792

2.99%

237

4560

5.2%

2013

1971

76004

2.59%

229

4997

4.58%

2012

1922

79781

2.41%

198

5109

3.88%

2011

1658

80345

2.06%

208

5242

3.97%

2010

1775

85011

2.09%

227

5746

3.95%

ΕΤΟΣ

ΕΠΑΛ

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΕΠΑΛ

 

ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ

ΣΥΝΟΛΟ

ΠΟΣΟΣΤΟ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ

ΣΥΝΟΛΟ

ΠΟΣΟΣΤΟ

2014

1048

16783

6.24%

10

66

15.15%

2013

952

17928

5.31%

4

51

7.84%

2012

978

18087

5.41%

12

90

13.33%

Ποιοι εξετάζονται προφορικά:

Εξετάζονται προφορικά σε βαθμολογικά ή ειδικά εξεταστικά κέντρα εξεταζόμενοι που αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση διότι:

1. Είναι τυφλοί, σύμφωνα με το ν.958/79 (ΦΕΚ 191 Α) ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67%,

2. Έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή που συνδέεται με τα άνω άκρα,

3. Πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

4. Πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,

5. Παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία

6. Παρουσιάζουν το φάσμα αυτισμού

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι αν κάποιος υποψήφιος σπάσει το χέρι του θα εξεταστεί προφορικά.