Σε διαφορετικά θέματα θα εξεταστούν οι μαθητές των ΕΠΑΛ σε σχέση με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων καθώς η εξεταστέα ύλη είναι διαφορετική. Συγκεκριμένα όσον αφορά την «Τράπεζα Θεμάτων για τα ΕΠΑΛ» ο κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε σε έγγραφό του ότι στο σχεδιασμό της έχει προβλεφθεί η ύπαρξη διαφορετικών θεμάτων για τις εξετάσεις των μαθητών των ΕΠΑΛ στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, με δεδομένες τις διαφορές στη διδακτέα και εξεταστέα ύλη, καθώς και στις διδακτικές ώρες ανά εβδομάδα.
Στις επιστημονικές επιτροπές που έχουν συσταθεί για τη δημιουργία και την αξιολόγηση των θεμάτων συμμετέχουν μετά από σχετική πρόσκληση και διαδικασία επιλογής εκπαιδευτική ή και στελέχη της εκπαίδευσης με εμπειρία στη διδασκαλία και την αξιολόγηση των μαθημάτων Γενικής Παιδείας των ΕΠΑΛ.
Όσον αφορά τα ωρολόγια προγράμματα καθώς και τα επιμέρους μαθήματα ειδικότητας των Β και Γ τάξεων Ημερησίων και Β, Γ και Δ τάξεων Εσπερινών ΕΠΑΛ οι προτάσεις του ΙΕΠ έχουν ολοκληρωθεί από το Δεκέμβριο του 2013. Από το ΔΣ του ΙΕΠ κρίθηκε σκόπιμο να ζητηθούν και να κατατεθούν και οι απόψεις των Επιστημονικών Ενώσεων των Σχολικών Συμβούλων και των εκπαιδευτικών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις. Με βάση και τις απόψεις που κατατέθηκαν συντάχθηκαν τα νέα βελτιωμένα Ωρολόγια Προγράμματα.
Ο Υπουργός Παιδείας απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή κ. Κεφαλογιάννη μεταξύ των άλλων αναφέρθηκε και στο σύστημα Myschool το οποίο θα αξιοποιηθεί στη διαδικασία των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων παράλληλα με το ΝΕΣΤΩΡ. Ο λόγος για τον οποίο αποφασίστηκε χρήση του συστήματος ΝΕΣΤΩΡ αποδίδεται στην αναγκαιότητα επαλήθευσης της ορθότητας των τελικών στοιχείων που θα διατεθούν στην Κεντρική Μηχανοργάνωση του ΥΠΑΙΘ και όχι λόγω αδυναμιών ή άλλων δυσλειτουργιών.