Σε τρεις φάσεις θα διεξαχθεί η αξιολόγηση χιλιάδων δασκάλων και καθηγητών, ενώ, μετά την ολοκλήρωσή της, οι αξιολογητές θα καταχωρίζουν όλα τα σχετικά στοιχεία στο ψηφιακό δελτίο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού.
Στις περιπτώσεις, όπου ένας νηπιαγωγός, δάσκαλος ή καθηγητής θα χαρακτηρίζεται «ελλιπής», θα πρέπει να αναφέρεται και η αντίστοιχη πρόταση επιμόρφωσής του, προκειμένου να βελτιώσει τις ελλείψεις που παρατηρήθηκαν.
Κατά τη διάρκεια σεμιναρίου για στελέχη εκπαίδευσης που διεξήχθη μετ’ εμποδίων λόγω κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών το τριήμερο 21 έως 23 Μαρτίου, όπως γράφει το «Έθνος», οι σχολικοί σύμβουλοι που συμμετείχαν έλαβαν ενημερωτικό φυλλάδιο- οδηγό 314 σελίδων με λεπτομερή περιγραφή των διαδικασιών και των κριτηρίων αξιολόγησης αλλά και το τι θα γίνει με όσους εκπαιδευτικούς χαρακτηριστούν «ελλιπείς».
Σύμφωνα με όσα προτείνονται η αξιολόγηση θα γίνει σε τρία στάδια:
Στο πρώτο στάδιο εισάγεται η φάση των προ-αξιολογικών συναντήσεων μεταξύ εκπαιδευτικού και αξιολογητή, με βασικό σκοπό τη δημιουργία θετικού κλίματος και την εδραίωση αμοιβαίου σεβασμού των εμπλεκομένων.
Το δεύτερο στάδιο είναι και το σημαντικότερο εργαλείο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Περιλαμβάνει την παρακολούθηση της διδασκαλίας από τον αξιολογητή, τις μεθόδους που εφαρμόζονται και κατά πόσο στο εκπαιδευτικό περιβάλλον της τάξης κυριαρχούν οι αρμονικές σχέσεις μεταξύ καθηγητή-μαθητών.
Στο τρίτο στάδιο γίνονται και πάλι συναντήσεις μεταξύ εκπαιδευτικού- αξιολογητή όπου συζητείται η διαδικασία που ακολουθήθηκε και θέματα όπως οι στόχοι, η ροή και η συνεκτικότητα της διδασκαλίας, ο τρόπος στήριξης των μαθητών και ο τρόπος υλοποίησης των στόχων.
Μετά την ολοκλήρωση των φάσεων οι εμπλεκόμενοι αξιολογητές καταχωρίζουν ηλεκτρονικά τις βαθμολογίες τους στο ψηφιακής μορφής δελτίο αξιολόγησης.
Για όσους εκπαιδευτικούς κριθούν «ελλιπείς» ο αξιολογητής θα πρέπει να καθορίζει και την πρόταση της επιμόρφωσης.