Πρωτοβουλίες θα αναλάβει το υπουργείο Παιδείας για την ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, την ενίσχυση της εκπαίδευσης των ελληνοπαίδων του εξωτερικού και την ανάδειξη της αξίας της ελληνικής γλώσσας, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας Θεοδόσης Πελεγρίνης.
Το υπουργείο σκοπεύει να καθιερώσει δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων, βασισμένα σε βιωματικούς τρόπους μάθησης και να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες τις βαθμίδες, να εντάξει δράσεις και πολιτικές της UNESCO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, να προσεγγίσει τη νέα γενιά, αξιοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με πρωτοβουλίες που έχουν σαν στόχο τη συμφιλίωση με τη διαφορετικότητα.
Για τα ψηφιακά μέσα ο κ. Πελεγρίνης δήλωσε ότι «η ανάπτυξη και η διείσδυση των νέων τεχνολογιών στην κοινωνία μας και πιο συγκεκριμένα στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, έχει ως βασικό στόχο το σχολείο να δημιουργεί περιεχόμενο και όχι μόνο να καταναλώνει. Στα πλαίσια αυτά το Υπουργείο προγραμματίζει, τον επανασχεδιασμό της εκπαιδευτικής ραδιοτηλεόρασης με έμφαση στην ψηφιακή τεχνολογία και βασικό στόχο την ψηφιακή εκπαίδευση ενώ θα αναδειχθεί και το διάσπαρτο εκπαιδευτικό υλικό που υπάρχει στο διαδίκτυο και είναι δημιουργία φοιτητών, μαθητών, εκπαιδευτικών.
Στα πλαίσια της προβολής των ελληνικών εκπαιδευτικών επιτευγμάτων οραματίζονται στο Υπουργείο Παιδείας τη δημιουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας ενώ ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών και διεθνών θεμάτων, ώστε να αξιοποιηθούν οι εμπειρίες άλλων χωρών και οι πόροι που είναι δυνατόν να αντληθούν από τα σχετικά προγράμματα.
Οι ποιοτικοί άξονες στους οποίους θα κινηθεί το Υπουργείο, σύμφωνα με τον κ. Πελεγρίνη, είναι οι εξής:
Μορφωτικός, ο οποίος θα μπορούσε να ακολουθεί ως ένα βαθμό το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου σε ό, τι αφορά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ψυχαγωγικός, ο οποίος θα μπορούσε να στηριχθεί σε πολιτιστικές παραγωγές μαθητών, φοιτητών και καθηγητών, ταινίες και ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, πρωτότυπα και ευφάνταστα δημιουργήματα, τα οποία, παρά το γεγονός ότι εκ των πραγμάτων τα πιο πολλά είναι ερασιτεχνικά, έχουν εν τούτοις υψηλή αισθητική.
Επαγγελματικός προσανατολισμός τόσο σε σχολικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο σπουδών.
Το υπουργείο θα προωθήσει την κουλτούρα του βιβλίου καθώς είναι αδιανόητη η παιδεία ενός τόπου χωρίς τη χρήση βιβλιοθηκών, το χώρο όπου ο πολίτης θα μπορέσει να συναντήσει την ποικιλία της γνώσης μέσα από τα βιβλία. Επίσης θα επαναπροσδιοριστεί το νομικό πλαίσιο για τη λειτουργία των βιβλιοθηκών και των γενικών αρχείων του κράτους.
Όσον αφορά τα Αρχεία του Κράτους ο κ. Πελεγρίνης δήλωσε ότι τα γενικά αρχεία του κράτους οφείλουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στους τομείς της ιστορικής έρευνας, της πολιτιστικής δράσης, της διοικητικής πληροφόρησης και της εξυπηρέτησης του πολίτη. «Θα δώσουμε βάρος στα ανοιχτά δεδομένα, γιατί έχει ιδιαίτερη σημασία τα ιστορικά έγγραφα του κράτους να μπορούν ελεύθερα να χρησιμοποιούνται, να επαναχρησιμοποιούνται και να αναδιανέμονται, σύμφωνα πάντοτε με την κείμενη νομοθεσία» υπογράμμισε ο υφυπουργός Παιδεία.
Ο κ. Πελεγρίνης έκλεισε την τοποθέτησή του, λέγοντας «πως η δημιουργία κλίματος συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ της πολιτείας και της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαζί με τη συνεχή και δωρεάν –το τονίζω- επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη δημοκρατική ανασυγκρότησης της εκπαίδευσης, αποτελούν ασφαλή προϋπόθεση για την επιτυχία της προσπάθειάς μας».
Καλόγηρος Βασίλειος