Νόμος του κράτους έγινε πλέον το χρόνιο αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) να υπάρξει σχετική ρύθμιση, που να αναγνωρίζει ως προαγώγιμη την υπηρεσία -και όχι μόνο ως συντάξιμη- αυτή που έχει αποκτηθεί σε πλοία εξωκοινοτικά και μη συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
Έως τώρα στα πλοία αυτά δεν μπορούσαν να πάνε Έλληνες αξιωματικοί και να έχουν προαγώγιμη υπηρεσία.
Πρόκειται για το προεδρικό διάταγμα 141 που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ΦΕΚ 232 στις 20/10/2014 και αφορά τις προϋποθέσεις απόκτησης αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας.
Συγκεκριμένα αναφέρεται: «Η θαλάσσια υπηρεσία κάθε κλάδου και κατηγορίας, που πραγματοποιείται από Έλληνες ναυτικούς σε πλοία, με ξένη σημαία, μη συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, προσμετράται για την απόκτηση αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας, εφόσον αναγνωριστεί ως συντάξιμη. Προϋπόθεση αποτελεί, τα ανωτέρω πλοία να είναι ελληνικής πλοιοκτησίας ή το πλοίο να είναι διαχειριζόμενο από εταιρεία που έχει εγκατασταθεί στην Ελλάδα, δυνάμει του άρθρου 25 του Ν.27/75 (ΦΕΚ Α’ 77) όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει».
Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ Γιώργος Βλάχος είχε θέσει το συγκεκριμένο θέμα στον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη σε συνάντηση που είχε με την ΠΝΟ το καλοκαίρι για το θέμα της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών.
«Ο υπουργός κατανόησε ένα τεράστιο πάγιο αίτημα που ταλάνιζε των κλάδο των Ελλήνων πλοιάρχων και των ναυτικών γενικότερα εδώ και χρόνια» αναφέρει σε ανακοίνωσή της το διοικητικό συμβούλιο της ΠΕΠΕΝ.