Τη θέση τους στους δρόμους της Αθήνας πήραν από σήμερα οι πρώτες 10 «έξυπνες» στάσεις λεωφορείων, οι οποίες θα λειτουργήσουν πιλοτικά στη γραμμή 224 (Καισαριανή – Ελ. Βενιζέλου), η οποία συνδέει την Καισαριανή με τα δικαστήρια της Ευελπίδων και το Πολύγωνο.

Οι «έξυπνες» στάσεις εγκαινιάστηκαν από τον υπουργό, Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ο οποίος ανέφερε σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους πως το σύστημα θα λειτουργήσει πλήρως στις αρχές του 2016.

Το σύστημα της τηλεματικής θα δώσει τη δυνατότητα στους επιβάτες να ενημερώνονται για τον ακριβή χρόνο διέλευσης των οχημάτων από τις οθόνες που θα είναι τοποθετημένες στις στάσεις και στα λεωφορεία, ενώ για τη συνέχεια προγραμματίζεται και η ενημέρωσή τους από το κινητό τους τηλέφωνο ή το tablet τους, μέσω μιας εφαρμογής από την οποία θα μπορούν να ελέγχουν την πορεία του.

«Πρόκειται για ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα που αποκτούν οι Αθηναίοι και οι Αθηναίες, στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται για τη βελτίωση των υπηρεσιών των Συγκοινωνιών Αθηνών. Πρόκειται για ένα έργο, που επί 10 χρόνια ήταν κι αυτό στα συρτάρια. Σήμερα, γίνεται πραγματικότητα. Κάθε μέρα πλέον θα προστίθενται “έξυπνες στάσεις” σε όλη την Αθήνα» τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και πρόσθεσε πως έως το τέλος του χρόνου «ο αριθμός των τηλεματικών στάσεων θα έχει φτάσει τις 100».

Παράλληλα, σημείωσε πως «οι καλές αστικές συγκοινωνίες είναι το κράτος πρόνοιας, είναι το δίκαιο κράτος και οφείλουμε να παλέψουμε για να ανταμείψουμε τους συμπολίτες μας για όλες αυτές τις θυσίες που έχουν γίνει. Τα έργα προχωρούν και αποδίδουν θέσεις εργασίας. Η αστική κινητικότητα και οι αστικές συγκοινωνίες βελτιώνονται».

Οι πρώτες «έξυπνες στάσεις» είναι «Ευαγγελισμός» (άνοδος & κάθοδος Βασιλίσσης Σοφίας), «Ρηγίλλης» (άνοδος & κάθοδος Βασιλίσσης Σοφίας), «Πεδίον Άρεως», «Πανελλήνιος», «Πολυτεχνείο», «Πλ. Κάνιγγος», «Ακαδημίας», «Σύνταγμα».

Το σύστημα της τηλεματικής περιλαμβάνει εγκατάσταση εξοπλισμού σε 1.750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ, εγκατάσταση 1.000 «έξυπνων στάσεων» για την παρακολούθηση του συγκοινωνιακού έργου σε πραγματικό χρόνο και την πληροφόρηση του επιβατικού κοινού για την εκτέλεση των δρομολογίων, Κέντρο Διαχείρισης Συστήματος, Κέντρα Εποπτείας Οχημάτων και Κέντρο Εποπτείας Συγκοινωνιών Αθηνών.

Στο μεταξύ, με στόχο τον περιορισμό των μετακινήσεων χωρίς εισιτήριο (εισιτηριοδιαφυγή), από τον επόμενο μήνα θα αρχίσουν να τοποθετούνται οι ειδικές μπάρες (τουρνικέ) στην μπροστινή πόρτα των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Η αρχή θα γίνει σε γραμμές με ήπια κίνηση, προκειμένου να ελεγχθούν η λειτουργικότητα και η αποτελεσματικότητα των τουρνικέ ώστε στη συνέχεια να αποφασιστεί εάν θα τοποθετηθούν και στα υπόλοιπα οχήματα που εξυπηρετούν τις γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση.