Πείτε «όχι» και πάλι «όχι». Απελευθερωθείτε, επιτέλους, από συνήθειες που σας κρατούν μακριά από τις απολαύσεις της ζωής, σας στερούν πολύτιμο χρόνο από την καθημερινότητά σας και σας αποπροσανατολίζουν από όσα έχουν πραγματικά σημασία.
Ο συγγραφέας των best seller, Tim Ferries σε μια πρόσφατη συνέντευξή του, γράφει το Time, ανέφερε 8 κακές συνήθειες που ακολουθούν τόσο υπάλληλοι, όσο και επιχειρηματίες και που πρέπει απεγνωσμένα να εξαλειφθούν ώστε είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα αυξήσουν την παραγωγικότητα.
Μην ξεπεράσετε τον εαυτό σας, λέει ο Ferriss. Απλά αντιμετωπίστε ένα ή δύο σταδιακά, εξαλείφοντας αντιπαραγωγικές συνήθειες βήμα προς βήμα, και τελικά θα διεκδικήσετε εκ νέου εντυπωσιακά ποσά χρόνου και ενέργειας.
Μην απαντάτε κλήσεις από άγνωστους αριθμούς
Όπως εξηγεί ο συγγραφέας, η διακοπή θα ρίξει τη συγκέντρωσή σας καθώς κοστίζει πολύ περισσότερο τόσο σε χρόνο, όσο και σε ενέργεια του εγκεφάλου.
Μη συμφωνήσετε σε συναντήσεις χωρίς να υπάρχει ξεκάθαρη ατζέντα
«Αν το επιθυμητό αποτέλεσμα προσδιορίζεται με σαφήνεια… και υπάρχει ατζέντα τότε κανένα meeting δεν θα έπρεπε να διαρκεί πάνω από 30 λεπτά», ισχυρίζεται ο Ferriss.
Μην αφήνετε τους ανθρώπους να φλυαρούν
Ακούγεται σκληρό, αλλά είναι αναγκαίο, πιστεύει ο νεαρός συγγραφέας. «Αν κάποιος αρχίζει να σας διηγείται πώς πέρασε το Σαββατοκύριακό του, απλά αποτρέψτε τον ευγενικά».
Μην τσεκάρετε διαρκώς τα email σας
Ελέγξτε τα μόνο περιοδικά σε τακτά χρονικά διαστήματα (μια δύο φορές την ημέρα σημειώνει ο Ferries). Μην είστε εξαρτημένοι με το Inbox σας.
Μην το παρακάνεις στη δουλειά
«Το θέμα είναι να θέτετε προτεραιότητες. Οπότε σκεφτείτε πολύ, για να μη εργάζεστε πολύ», υποστηρίζει ο Ferries.
Αποδεσμευτείτε από την τεχνολογία
Τουλάχιστον για μια ημέρα την εβδομάδα αφήστε το smartphone σας κάπου που δεν θα έχετε εύκολη πρόσβαση.
Μη περιμένετε η εργασία να γεμίσει το όποιο κενό
«Η εργασία δεν είναι όλα στη ζωή», λέει ο Ferriss. Αυτό φαίνεται προφανές, αλλά η πικρή αλήθεια είναι ότι, ενώ σχεδόν όλοι θα συμφωνήσουν σε αυτό, πολλές φορές η δουλειά λειτουργεί σαν δεκανίκι. Οι δραστηριότητες και οι κοινωνικές συναναστροφές έχουν περισσότερη ευεργετική επίδραση από ένα κρίσιμο meeting.