Διαδικτυακές συμβουλές για τη μύηση στο σατανισμό φαίνεται να προσφέρουν πολλές ιστοσελίδες την ώρα που η κοινή γνώμη παραμένει συγκλονισμένη από τη στυγερή δολοφονία άστεγης γυναίκας στο όνομα του εωσφόρου από 22χρονο σατανιστή. Ο δολοφόνος πριν διαβεί το κατώφλι της ψυχιατρικής κλινικής Κορυδαλλού είχε κατά την ομολογία του υποστηρίξει πως απευθυνόταν στο διαδίκτυο για συμβουλές και ομοϊδεάτες ενώ η σύλληψη του προέκυψε κατόπιν καταγγελίας συνομιλητή του στο Facebook όπου και του ανακοίνωσε τι ακριβώς είχε κάνει.
Λίγες μέρες μετά την αποκάλυψη του ειδεχθούς εγκλήματος όμως, μια απλή αναζήτηση δείχνει πως ο σατανιστής της Γλυφάδας δεν είναι ο μόνος που απευθύνθηκε και που θα μπορούσε να απευθυνθεί στο διαδίκτυο για τις απαντήσεις και τις πρακτικές του σατανισμού…
Η δύσκολη παιδική και εφηβική ηλικία ήταν ίσως μια από τις αιτίες για τη διαταραγμένη ψυχοσύνθεση του 22χρονου, έκδηλη σε όλες τις λεπτομερείς περιγραφές που προέκυψαν κατά την ανακριτική διαδικασία και που σκιαγραφούν το προφίλ του συγκεκριμένου δολοφόνου. Το πόσο ευάλωτοι όμως μπορούν να παρουσιαστούν οι νέοι, την στιγμή που το άγχος και η αμφισβήτηση σημαδεύουν ούτως ή άλλως την εφηβική και μετεφηβική τους ηλικία, είναι ένα ερώτημα που προκύπτει την ώρα που ο απλός χρήστης του διαδικτύου εντοπίζει ιστοσελίδες που βρίθουν από συμβουλές μύησης και ασπασμού τόσο του σατανισμού όσο και της μαύρης μαγείας.
Σε διάφορα forum παρατηρούνται κατά διαστήματα νέοι να απευθύνουν τους προβληματισμούς τους σε αγνώστους συνομιλητές αναζητώντας τις διαδικαστικές λεπτομέρειες για το πώς μπορείς να ακολουθήσει κανείς το δρόμο του εωσφόρου.
«Χαιρετώ όλους τους μύστες του forum. Θα ήθελα να μάθω πληροφορίες για τη μαγεία και πόσο συνδέεται με τον σατανισμό. Ο σατανισμός πάντα με έλκυε δεν ξέρω γιατί, πάντα θεωρούσα τον εωσφόρο σαν τον αδικημένο επαναστάτη άγγελο. Αλλά είμαι εντελώς άμαθη σε ό,τι τον αφορά. Είναι επικίνδυνο να στρατολογηθώ;» είναι η ερώτηση που απευθύνει ένα νέο μέλος στα υπόλοιπα του forum.
Τις περισσότερες φορές τέτοιου είδους ερωτήσεις φαίνεται να αντιμετωπίζονται ενσυνείδητα από τους λοιπούς χρήστες, μερικοί εκ των οποίων τους αποτρέπουν, ενώ άλλοι προτείνουν μια επανεξέταση των αιτιών που τους γεννούν αυτή την επιθυμία.
Υπάρχουν όμως και φορές που κάποιοι συστήνονται ως ειδικοί και προσφέρονται να δώσουν απαντήσεις στα όποια ερωτήματα περί σατανισμού προσφέροντας μέχρι και αναλυτικές οδηγίες για το τι απαιτεί το τελετουργικό μύησης.
Οδηγίες τέτοιου τύπου όμως συναντά κανείς και σε «επίσημες» ελληνικές ιστοσελίδες που υπόσχονται να οδηγήσουν το χρήστη στις «χαρές του σατανισμού». Με κατάλληλους χρωματισμούς και εμπλουτισμένες με αντίστοιχες εικόνες και σύμβολα οι ιστοσελίδες αυτές καλωσορίζοντας τον επισκέπτη, του προσφέρουν πληροφορίες για τον εωσφόρο και τους λοιπούς δαίμονες , την προέλευση του σατανισμού και τα κηρύγματά του.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι ενότητες με τις πληροφορίες για το πώς μπορεί να «ενταχθεί κανείς στο στρατό της κολάσεως» καθώς και η ξεχωριστή ενότητα που τιτλοφορείται «Σατανισμός για παιδιά και εφήβους». Το παιδί ή ο έφηβος που θα επισκεφτεί την εν λόγω ενότητα εξ αρχής ενημερώνεται πως «το ενδιαφέρον του προς το σατανά είναι θετικό πράγμα» ενώ παρακινείται να «βάλει στην άκρη όλες τις προκαταλήψεις και να μην εμπιστεύεται τα ψέματα που έχουν ακουστεί κατά καιρούς» μιας και «ο σατανάς και οι δαίμονες του είναι αυτοί που έφεραν τη γνώση». Τα κείμενα, «αριστοτεχνικά» γραμμένα, με συνδέσμους που παραπέμπουν σε άλλες ιστοσελίδες για περαιτέρω γνώσεις και πληροφορίες παραθέτουν ταυτόχρονα και λεπτομέρειες για τα δεινά που έχουν προκαλέσει οι λοιπές θρησκείες.
Ακόμα και η μαγεία χωρίζεται σε επίπεδα, αρχική, ενδιάμεση, προχωρημένη και στο ανώτερο στάδιο περιλαμβάνει και μαντεία… Λεπτομέρειες υπάρχουν επίσης και για το ιερατείο και για τις σατανικές συνάξεις καθώς και σύνδεσμοι για την περίπτωση που επιθυμεί κάποιος να γίνει μέλος σατανιστικών ομάδων. Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια η χρήση της αγγλικής, όπως διευκρινίζεται.
Η ιστοσελίδα δέχεται και δωρεές για την προώθηση και ενίσχυση του σατανισμού όπου γίνονται δεκτές όλες σχεδόν οι πιστωτικές κάρτες. Φιλοξενεί επίσης και ηλεκτρονικό κατάστημα από το οποίο μπορεί να προμηθευτεί ο ενδιαφερόμενος αντικείμενα όπως μαύρα ή κόκκινα κεριά κ.ά., που κρίνονται απαραίτητα για την περίπτωση που επιθυμεί να αλλαξοπιστήσει.
Τέτοιου είδους λεπτομέρειες που παρατηρεί ο επισκέπτης στην εν λόγω ιστοσελίδα ίσως κάποιες φορές μοιάζουν με αστεϊσμούς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η απαίτηση για την τελετή «ο μελλοντικός υπηρέτης του διαβόλου να είναι απαραιτήτως πλυμένος» αλλά και η ενότητα «συχνές ερωτήσεις». Παρόλα αυτά διαβάζοντας μια από όλες να λέει «είμαι ανήλικος και οι γονείς μου θα μου προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα αν με πιάσουν να κάνω σατανική τελετή, τι να κάνω;» συνοδευομένη μάλιστα από τις αντίστοιχες συμβουλές, διερωτάται κανείς τόσο για το κοινό που επισκέπτεται τη σελίδα όσο και για το κοινό που η ίδια στοχεύει να απευθυνθεί.
Ιδιαίτερη εξειδίκευση βέβαια παρατηρείται και στις ίδιες τις ιστοσελίδες τέτοιου τύπου με μερικές να προσδιορίζουν ακόμα περισσότερο το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Ο «Λούσιφερ» σ’ αυτή την περίπτωση παίρνει τη θέση του Σατανά και απευθύνει τους χαιρετισμούς του στους σατανιστές μόνο της «άριας φυλής». Εικόνες του Χίτλερ συνοδευόμενες από πεντάλφα κοσμούν την εν λόγω σελίδα, η οποία μετά το περιστατικό του 22χρονου στη Γλυφάδα, έχει δημοσιεύσει και το απαιτούμενο δελτίο Τύπου. Σύμφωνα με αυτό, διαφοροποιεί επισήμως τη θέση της από περιστατικά που αποτελούν ποινικά αδικήματα ενώ ταυτόχρονα στέλνει τους αγωνιστικούς της χαιρετισμούς στους υποστηρικτές της με την υπόσχεση πως «Ο αγών συνεχίζεται…».
Μετά το περιστατικό της δολοφονίας η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει πραγματοποιήσει εκτενέστατη έρευνα για να εντοπιστούν παρόμοια περιστατικά που υποδεικνύουν προθέσεις για ποινικά αδικήματα και στυγερές δολοφονίες. Στην εποχή της ελεύθερης πληροφορίας όμως, γεννάται το ερώτημα του κατά πόσο τέτοιου είδους πληροφορίες και κοινότητες, ακόμα κι αν αποποιούνται οποιαδήποτε ανάμειξη σε θυσίες, οπλίσουν μελλοντικά το χέρι ενός νέου δολοφόνου…
Ακόμα κι αν για κάποιους από εμάς η περιπλάνηση γίνεται από απλή περιέργεια ίσως και με μια κατά περίπτωση χιουμοριστική διάθεση, για ένα νέο που διανύει την εύθραυστη ηλικία της εφηβείας θα μπορούσε να αποτελέσει μια λανθασμένη πηγή έμπνευσης που θα επηρέαζε αρνητικά και καταλυτικά την μετέπειτα πορεία του.