Μία πρωτότυπη τριήμερη εκδήλωση ξεκίνησε την Τετάρτη στα εκπαιδευτήρια της Ελληνογερμανικής Αγωγής στην Παλλήνη Αττικής και θα διαρκέσει έως τις 4 Απριλίου, στη διάρκεια της οποίας περίπου 120 μαθητές θα επιλέξουν τους πέντε συμμαθητές τους, που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στη συνεδρίαση του «Ευρωπαϊκού Μαθητικού Κοινοβουλίου της Επιστήμης» το οποίο θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο στην Κοπεγχάγη.
Είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης (European Student Parliaments on Science), με πρωτοβουλία της οργάνωσης Science View, σε συνεργασία με το Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και την Ελληνογερμανική Αγωγή.
Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, το Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης αποτελεί μέρος μιας πανευρωπαϊκής δράσης, στην οποία μετέχουν 17 χώρες με συντονίστρια τη Γερμανία. Ο συντονισμός γίνεται από τον φορέα Wissenschaft im Dialog, με συγχρηματοδότηση από το γερμανικό ίδρυμα Robert Bosch Stiftung. Οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου μετέχουν σε πραγματικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες, ενώ δρουν ως ερευνητές επιστημονικών θεμάτων με τη βοήθεια διακεκριμένων ειδικών και ακαδημαϊκών.
Το Ευρωπαϊκό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης πρωτίστως αποσκοπεί στο να ενισχύσει τον διάλογο ανάμεσα στους μαθητές και στους επιστήμονες, εμπλέκοντας παράλληλα τα παιδιά στις διαδικασίες του κοινοβουλευτισμού. Έτσι, από τη μία οι μαθητές αποκτούν επιστημονικές γνώσεις και δεξιότητες διερευνώντας πολύπλοκα σύγχρονα προβλήματα, ενώ, από την άλλη, συμμετέχουν ενεργά στις δημοκρατικές διαδικασίες και στην ευρωπαϊκή κοινότητα.
Η φετινή κεντρική θεματική ενότητα του Κοινοβουλίου είναι «Το μέλλον της πόλης» και οι μαθητές θα πρέπει να εξετάσουν θέματα, όπως οι μετακινήσεις του μέλλοντος, οι δημογραφικές εξελίξεις που επηρεάζουν την ανάπτυξη μιας πόλης, η επίπτωση της κλιματικής αλλαγής στις πόλεις, τα ενεργειακά και βιοκλιματικά σπίτια, καθώς επίσης η «έξυπνη πόλη» και η ηλεκτρονική δικτύωση της ζωής στα αστικά κέντρα.
Στο ελληνικό τριήμερο, οι μαθητές θα συζητήσουν με επιστήμονες και θα ανταλλάξουν ιδέες, ώστε να ετοιμάσουν την τελική τους αναφορά. Πέντε επιμέρους ομάδες μαθητών από διαφορετικά σχολεία θα ασχοληθούν με το συγκεκριμένο θέμα που έχουν επιλέξει και θα καταλήξουν στις τελικές προτάσεις τους. Επιπλέον, θα εκλέξουν έναν μαθητή από κάθε ομάδα.
Οι πέντε μαθητές που θα επιλεγούν, θα λάβουν μέρος στο Euroscience Open Forum- ESOF (http://esof2014.org/), το οποίο θα γίνει στην Κοπεγχάγη, στις 20 Ιουνίου, με καλυμμένα όλα τα έξοδα. Το ESOF αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά επιστημονικά συνέδρια και, στο πλαίσιο αυτής της εκδήλωσης, οι εκπρόσωποι από τα μαθητικά κοινοβούλια των 17 ευρωπαϊκών χωρών, θα έχουν την ευκαιρία να θέσουν επί τάπητος τα προβλήματα των σύγχρονων πόλεων και να ανταλλάξουν απόψεις με διακεκριμένους επιστήμονες.