Υπέρ των καταναλωτών επιλύθηκαν σχεδόν εννέα στις δέκα καταγγελίες (ποσοστό 88,30%), που κατατέθηκαν το 2013 στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) σε βάρος εταιρειών, τραπεζών, υπηρεσιών και καταστημάτων, με τους πολίτες να ωφελούνται -κατόπιν παρέμβασης του Κέντρου- συνολικά με το ποσόν των 278.970 ευρώ, κυρίως από διαγραφθέντα χρέη υπερχρεωμένων νοικοκυριών βάσει αποφάσεων Ειρηνοδικείου (159.907 ευρώ), αλλά και από αποζημιώσεις και ακυρώσεις συμβολαίων.
Συνολικά το ΚΕ.Π.ΚΑ δέχτηκε πέρυσι 5.908 κρούσεις και αιτήματα, εκ των οποίων 3,388 αφορούσαν σε παράπονα, 738 σε καταγγελίες και 1.782 σε απλά ερωτήματα.
«Από το σύνολο των 5.908 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 24% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 76% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που ‘ανακάλυψαν’ το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη. Εάν συνεχιστεί η ίδια νοοτροπία, δηλαδή να θυμόμαστε το ΚΕ.Π.ΚΑ. και να το χρησιμοποιούμε, μόνον όταν έχουμε πρόβλημα, χωρίς να γινόμαστε μέλη, σύντομα δεν θα το βρίσκουμε», σημειώνεται σε σημερινή ανακοίνωση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες που δεν είχαν αίσιο τέλος, το Κέντρο σημειώνει ότι αυτό συνέβη είτε λόγω ελλιπών και ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές είτε λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών.
Στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕΠΚΑ ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβηση του Κέντρου, “πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το «χαράτσι» της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες – κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ».