Σε δημόσια διαβούλευση θα δοθεί τις επόμενες ημέρες το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που καθορίζει τα κριτήρια και τις διαδικασίες με τις οποίες θα γίνει αξιολόγηση για 180.000 εκπαιδευτικούς.
Η εκπαιδευτική αξιολόγηση θα διενεργείται τουλάχιστον μία φορά ανά τριετία.
Τα κριτήρια της αξιολόγησης, όπως δημοσιεύουν τα Νέα, ομαδοποιούνται σε πέντε κατηγορίες.
1. Στην κατηγορία Εκπαιδευτικό Περιβάλλον κριτήρια είναι:
– διαπροσωπικές σχέσεις και προσδοκίες
– παιδαγωγικό κλίμα στη σχολική τάξη
– οργάνωση της σχολικής μονάδας
2. Στην κατηγορία Σχεδιασμός, Προγραμματισμός και Προετοιμασία της Διδασκαλίας τα κριτήρια είναι:
– βαθμός πρόσληψης των δυνατοτήτων και των αναγκών των μαθητών
– στόχοι και περιεχόμενο
– διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα
3. Στην κατηγορία Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών τα κριτήρια είναι:
– προετοιμασία των μαθητών για τη διδασκαλία
– διδακτικές ενέργειες και εκπαιδευτικά μέσα
– εμπέδωση νέας γνώσης, αξιολόγηση μαθητών
4. Η κατηγορία Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια περιλαμβάνει τα κριτήρια:
– τυπικές υπαλληλικές υποχρεώσεις
– συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της
– επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς
5. Στην κατηγορία Επιστημονική και Επαγγελματική Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού ως κριτήρια ορίζονται:
– τυπικά προσόντα και επιστημονική ανάπτυξη
– επαγγελματική ανάπτυξη