Τη δυνατότητα να αγοράζουν κρέατα, οπωροκηπευτικά και είδη παντοπωλείου σε τιμές χονδρικής όλες τις ημέρες της εβδομάδας, δίνουν στους καταναλωτές το υπουργείο Ανάπτυξης και ο Οργανισμός της Κεντρικής Αγοράς Αθηνών (Ρέντη) με τη λειτουργία της «αγοράς του καταναλωτή».
Η δυνατότητα αγορών σε τιμές χονδρικής, που διαμορφώνονται σε επίπεδα 20- 30% κάτω από τις τιμές λιανικής, ίσχυε ήδη από πέρυσι αλλά για συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας και προϊόντα.
Με τις αποφάσεις που ανακοίνωσαν σήμερα ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θ. Σκορδάς και ο πρόεδρος του ΟΚΑΑ Π. Σταμπουλίδης, οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν τις αγορές τους όλες τις ημέρες της εβδομάδας, και τις Κυριακές που έτσι κι αλλιώς λειτουργούσε η αγορά χονδρικής.
Ο ΟΚΑΑ προχώρησε στη διαμόρφωση ειδικής πτέρυγας για καταστήματα που απευθύνονται μόνο σε πελάτες λιανικής στην οποία στεγάζονται ήδη τρία ιχθυοπωλεία, ένα κρεοπωλείο, ένα παντοπωλείο (με κονσέρβες, τυροκομικά κ.α.) και ένα πρατήριο άρτου, ενώ οι αγορές των οπωροκηπευτικών γίνονται από τα καταστήματα χονδρικής.
Οι συσκευασίες για τα περισσότερα προϊόντα δεν απευθύνονται μόνο σε επιχειρήσεις αλλά υπάρχουν και μικρότερες για τα νοικοκυριά. Ο ΟΚΑΑ σχεδιάζει να διαμορφώσει μία ακόμη ειδική πτέρυγα με καταστήματα λιανικής η οποία θα λειτουργήσει στα τέλη του 2013 ενώ στον προγραμματισμό περιλαμβάνεται και η κατασκευή ιχθυαγοράς ώστε ο ΟΚΑΑ να μετεξελιχθεί σε ολοκληρωμένο «Πάρκο Τροφίμων».
Ο κ. Σταμπουλίδης ανέφερε ακόμη σήμερα ότι εστάλησαν στον εισαγγελέα και το ΣΔΟΕ τα ευρήματα του διαχειριστικού ελέγχου που έγινε στις ιχθυόσκαλες καθώς προέκυψαν ζητήματα κακοδιαχείρισης. Μεταξύ άλλων αποκαλύφθηκε ότι από τα βιβλία της ιχθυόσκαλας Κερατσινίου έλειπαν ένα εκατομμύριο τεμάχια τιμολογίων, απροσδιόριστου μέχρι στιγμής ύψους.
Σύμφωνα με έρευνα κοινής γνώμης που παρουσιάστηκε σήμερα, το 46% των καταναλωτών θεωρούν ότι οι τιμές των οπωροκηπευτικών αυξήθηκαν το τελευταίο εξάμηνο (έναντι 81% για τα καύσιμα, 70% για τρόφιμα, 46% για είδη καθαριότητας, 23% για δίδακτρα και 15% για βιομηχανικά είδη). Το 55% των καταναλωτών θεωρούν ότι υπεύθυνοι για την ακρίβεια σε φρούτα- λαχανικά είναι οι χονδρέμποροι έναντι 16% που αποδίδουν τις ευθύνες στο λιανεμπόριο και 3% στους παραγωγούς.
Οι περίπου μισοί καταναλωτές (49%) και κυρίως οι νέοι θεωρούν ότι η λύση στο πρόβλημα μπορεί να δοθεί με διοικητικές αποφάσεις και παρέμβαση στις τιμές έναντι 33% που θεωρούν τη βελτίωση του ανταγωνισμού πιο αποτελεσματικό μέτρο. Τέλος καλύτερη ποιότητα θεωρείται ότι υπάρχει στις λαϊκές αγορές (55%), τα μανάβικα (16%) και τα σούπερ- μάρκετς (11%) οι καλύτερες τιμές στις λαϊκές (56%), τα σούπερ- μάρκετς (24%) και τα οπωροπωλεία (3%).