Οι Αθηναίοι όχι μόνο… τράβηξαν χειρόφρενο στα Ι.Χ. τους λόγω του μνημονίου αλλά όπως φαίνεται μείωσαν σημαντικά και τις μετακινήσεις τους με τις αστικές συγκοινωνίες.
Ετσι, μπορεί μοιραία το κυκλοφοριακό να μην αποτελεί το υπ΄ αριθμόν ένα πρόβλημα της πόλης, αλλά αυτό δεν έγινε η αιτία να στραφεί το επιβατικό κοινό προς τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως ήταν ο αρχικός στόχος.
Ο καθηγητής του ΕΜΠ και πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ματθαίος Καρλαύτης, όπως αναφέρει το Έθνος. αποδίδει την αυξανόμενη μείωση της κίνησης, στην ανεργία, την αύξηση της τιμής της βενζίνης αλλά και τη γενικότερη αύξηση του κόστους από τη χρήση του ΙΧ.
Ο ίδιος πιστεύει ότι οι μετακινήσεις που γίνονται ακόμα είναι οι απολύτως απαραίτητες (από και προς την εργασία), ενώ έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τις μετρήσεις οι μετακινήσεις για ψώνια, ψυχαγωγία κ.λπ.
Εκτιμά μάλιστα ότι η πτωτική τάση θα συνεχιστεί αμείωτη, καθώς οφείλεται αποκλειστικά σε εξωγενείς παράγοντες και όχι στην απόφαση για εγκατάλειψη του ΙΧ για τις αστικές συγκοινωνίες.
Η επιβατική κίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εκτιμάται ότι είναι μειωμένη τουλάχιστον κατά 10%.
Αντίστοιχα μειωμένα είναι και τα έσοδα των συγκοινωνιακών εταιρειών, καθώς η αύξηση του εισιτηρίου δεν στάθηκε ικανή να αντισταθμίσει τις απώλειες από τη γενική μείωση της κινητικότητας στην πρωτεύουσα.
Η μείωση της επιβατικής κίνησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πάντως, δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο, καθώς, όπως σημειώνουν οι συγκοινωνιολόγοι, εμφανίζεται σε όλες τις χώρες που αντιμετωπίζουν οικονομική κρίση.