Το διαδίκτυο και οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης γίνονται «άρμα» αλληλεγγύης στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης. Ολοένα και περισσότερες προσπάθειες εθελοντών που επιθυμούν να προσφέρουν σε όσους συνανθρώπους μας βρίσκονται σε δύσκολη κατάσταση, βρίσκουν πρόσφορο έδαφος στον κυβερνοχώρο. Οι δράσεις και η προσφορά των εθελοντικών ομάδων διαφέρουν. Από τρόφιμα, ρούχα και έπιπλα που χρειάζονται πολλές οικογένειες, μέχρι και εξασφάλιση ιατρικής βοήθειας, στέγης, ενισχυτικής διδασκαλίας για παιδιά, ακόμη και εργασίας.
Σε μία από αυτές τις εκκλήσεις, χρειάστηκαν μόλις τριάντα λεπτά για να ανταποκριθεί ο κόσμος. Μία ανάρτηση στο Twitter ήταν αρκετή για να δημιουργηθεί μέσα σε 48 ώρες ένα δίκτυο εθελοντών καθηγητών που προσφέρουν αμισθί σε μαθητές που έχουν ανάγκη αφού οι γονείς τους αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα του φροντιστηρίου. Σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, περισσότεροι από 40 καθηγητές, 5 μαθητές και πολλοί εθελοντές θέλησαν να συμμετέχουν στην προσπάθεια που «γεννήθηκε» στον κοινωνικό ιστότοπο με την κωδική ονομασία #tutorpool.
Το βράδυ της 12ης Δεκεμβρίου η μαθηματικός Σίλια Βιτωράτου, που εργάζεται στον τομέα της στατιστικής, «έριξε» την ιδέα για τη δημιουργία ενός δικτύου εθελοντισμού στην παιδεία και το μήνυμα διαδόθηκε αστραπιαία. Λίγες ημέρες αργότερα ξεκίνησε η δημιουργία ενός ιστότοπου (www.tutorpool.gr), όπου οι ενδιαφερόμενοι, καθηγητές, μαθητές, γονείς ή εθελοντές, μπορούν να αντλήσουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Η δημιουργία του σάιτ αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά την Πρωτοχρονιά.
«Η ιδέα της εθελοντικής διδασκαλίας έχει ξεκινήσει πριν από χρόνια. Τον τελευταίο καιρό όμως αντιλήφθηκα την αναγκαιότητα μιας τέτοιας πρωτοβουλίας αφού χιλιάδες οικογένειες αναγκάστηκαν να σταματήσουν τα παιδιά από τα φροντιστηριακά μαθήματα εξαιτίας των οικονομικών προβλημάτων», εξηγεί στο «Eθνος της Κυριακής» η κ. Βιτωράτου. «Αυθόρμητα αποφάσισα να διαδώσω την ιδέα μου μέσω του Twitter. Τα μηνύματα πραγματικά «έπεσαν βροχή» και έτσι το επόμενο βήμα ήταν να οργανωθεί σωστά η εθελοντική ομάδα. Δημιουργήσαμε τρεις διευθύνσεις e-mail με σκοπό την επικοινωνία και έναν διαδραστικό χάρτη για να διαπιστώνει όποιος ενδιαφέρεται σε ποια περιοχή υπάρχει διαθέσιμος καθηγητής», καταλήγει.
Δύο εβδομάδες μετά την «ίδρυση» του δικτύου, στο «Tutorpool», 150 καθηγητές και δάσκαλοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για εθελοντική διδασκαλία, 20 παιδιά δήλωσαν ότι έχουν ανάγκη μαθημάτων, ενώ 50 εθελοντές προσφέρονται να βοηθήσουν. «Κάποια παιδιά έχουν ξεκινήσει ήδη μαθήματα γιατί οι γονείς τους συντονίστηκαν με τους καθηγητές μέσω του Twitter, όμως όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του ιστότοπου θα γίνονται οργανωμένα τα μαθήματα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι εκτός από τους εκπαιδευτικούς που ανταποκρίθηκαν από κάθε γωνιά της χώρας μας, έχουν ενδιαφερθεί να συμμετέχουν στη διδασκαλία Ελληνες επιστήμονες που ζουν στο εξωτερικό και συγκεκριμένα από 8 πόλεις της Ευρώπης. Οπως μας εξήγησαν, θα μπορούσαν να διδάξουν με τηλεδιδασκαλία. Αλλωστε, κάτι παρόμοιο μπορεί να συμβεί και με μαθητές που ζουν σε απομακρυσμένα μέρη», καταλήγει η Σ. Βιτωράτου.