Σημαντικός είναι ο αριθμός αναφορών που διαχειρίζονται τα Κέντρα Καταναλωτή Ελλάδας και Κύπρου και υποβάλλεται είτε από Έλληνες καταναλωτές που ταξιδεύουν για εργασία ή αναψυχή στην Κύπρο ή αγοράζουν διαδικτυακά από Κύπριους προμηθευτές ή και το αντίστροφο.
Αυτό γνωστοποιήθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη εργασίας της διευθύντριας του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κέντρου Καταναλωτή Κύπρου Έλενας Παπαχριστοφόρου στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας όπου υπήρξε συνεργασία με τον Συνήγορο του Καταναλωτή Λευτέρη Ζαγορίτη, τη διευθύντρια του Ε.Κ.Κ. Ελλάδας και αναπληρώτρια Συνήγορο Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη, και τα στελέχη του Ε.Κ.Κ. Ελλάδας.
Όπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση, αντικείμενο της συνάντησης αποτέλεσε η περαιτέρω ενδυνάμωση της συνεργασίας των δύο κέντρων, τα οποία αποτελούν μέλη του Δικτύου Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή, που λειτουργούν στα 28 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και στη Νορβηγία και στην Ισλανδία, με την συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με στόχο την παροχή συμβουλών και ενημέρωσης προς τους καταναλωτές και την επίλυση διασυνοριακών διαφορών.
Στη συνάντηση συμφωνήθηκε η αμοιβαία συνδρομή και εμβάθυνση της συνεργασίας των δύο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή στο προσεχές μέλλον και εξετάσθηκαν οι εκκρεμείς υποθέσεις, τις οποίες διαχειρίζονται από κοινού τα δύο Κέντρα, Ελληνικό και Κυπριακό.
Ιδιαίτερη αναφορά υπήρξε και στην ανάληψη κοινών δράσεων με αντιπροσωπευτικούς φορείς προμηθευτών, ιδίως στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ αντηλλάγησαν απόψεις και καλές πρακτικές, με γνώμονα την επιτάχυνση των διαδικασιών φιλικής επίλυσης διαφορών των Ε.Κ.Κ.
Επίσης, με δεδομένο ότι η Ελλάδα, όπως και η Κύπρος αποτελούν σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης, ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ. Λευτέρης Ζαγορίτης αναφέρθηκε στην υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας που έγινε με την αναπληρωτή υπουργό, αρμόδια για τα θέματα τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, με στόχο την ενίσχυση της αποτελεσματικότερης προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών/τουριστών αλλά και την ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης τους προς την τουριστική αγορά της Ελλάδας, μέσα από ταχείες διαδικασίες δωρεάν φιλικής επίλυσης των διαφορών που τυχόν ανακύπτουν με τους πελάτες τους.