Το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο καλείται να αποφασίσει εάν θα είναι διετής ή πενταετής, η παραγραφή των οικονομικών αξιώσεων των δημοσίων υπαλλήλων, με σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, από καθυστερούμενες αποδοχές, διαφορές αποδοχών, επιδομάτων, οικονομικών παροχών, αποζημιώσεων και από αδικαιολόγητο πλουτισμό.
Το όλο ζήτημα παραπέμφθηκε στο ΑΕΔ προς οριστική λύση, λόγω αντιθέτων αποφάσεων μεταξύ του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Αρείου Πάγου.
Ειδικότερα, σήμερα η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ότι είναι αντισυνταγματική η ρύθμιση του άρθρου 91 παράγραφος 3 του Ν.Δ. 321/1969, που προβλέπει διετή παραγραφή για τις αξιώσεις των απασχολουμένων στον δημόσιο τομέα. Αντίθετα, ο Άρειος Πάγος έχει κρίνει από το 1983 ότι η παραγραφή είναι διετής.
Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου έκρινε ότι η θέσπιση με το άρθρο 91 παράγραφος 3 του Ν.Δ. 321/1969 εις βάρος των υπαλλήλων του δημοσίου ειδικής βραχυπρόθεσμης διετούς παραγραφής με την οποία περιορίζεται το δικαίωμά τους να διεκδικήσουν αναδρομικά ποσά, λόγω καθυστερουμένων αποδοχών ή άλλων απολαβών ή αποζημιώσεως εξ αδικαιολογήτου πλουτισμού αντίκειται στο άρθρο 4 παράγραφος 1 του Συντάγματος που καθιερώνει την αρχή της ισότητας, διότι είναι μικρότερος από το χρόνο παραγραφής που προβλέπεται (πενταετής) αφενός μεν από την παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου 91 για όλες τις άλλες χρηματικές αξιώσεις κατά του δημοσίου, αφετέρου δε από το άρθρο 87 παράγραφος 1 του εν λόγω Ν.Δ. για τις χρηματικές αξιώσεις του δημοσίου κατά τρίτων.
Παράλληλα, οι σύμβουλοι Επικρατείας υπογραμμίζουν ότι η θέσπιση της διετούς παραγραφής δεν δικαιολογείται ούτε από τη φύση της εννόμου σχέσεως που συνδέει το δημόσιο με τους υπαλλήλους του, εφόσον οι χρηματικές αξιώσεις του δημοσίου κατ΄αυτών δεν υπόκεινται στην ίδια βραχεία παραγραφή.
Κατόπιν αυτών οι δικαστές αποφάνθηκαν ότι η διάταξη του άρθρου 91 παράγραφος 3 του Ν.Δ. 321/1969 δεν θα έπρεπε να εφαρμοσθεί ως αντισυνταγματική και ως εκ τούτου ως ανίσχυρη, με συνέπεια οι απαιτήσεις των υπαλλήλων του δημοσίου από καθυστερούμενες αποδοχές ή απολαβές οποιασδήποτε φύσεως ή αποζημιώσεως από αδικαιολόγητο πλουτισμό να υπόκεινται στην προβλεπόμενη από την παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου 91 και ισχύουσα για όλες τις άλλες χρηματικές αξιώσεις κατά του δημοσίου πενταετή παραγραφή.
Τέλος, το Μισθοδικείο έχει κρίνει ότι η παραγραφή των αξιώσεων των δικαστών και εισαγγελέων από διαφορές αποδοχών κ.λπ. είναι πενταετής.