Οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι έχουν μέχρι στιγμή εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενώ ενδιαφέρον αναμένεται από τρεις ακόμα επενδυτές, δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη του στο πρακτορείο Reuters ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας.
«Έχουμε ενδιαφέρον από τους ιταλικούς σιδηροδρόμους, το έχουν δηλώσει επισήμως ήδη και περιμένουμε εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους ρωσικούς σιδηροδρόμους (RZD) και τη ΓΕΚ-Τέρνα… είτε μαζί, είτε χώρια ο καθένας», δήλωσε ο Πιτσιόρλας, προσθέτοντας ότι ενδιαφέρον αναμένεται να εκφράσει και η κινεζική COSCO.
Ο Πιτσιόρλας δήλωσε ότι η Αθήνα επιδιώκει την έγκριση των δανειστών της για να μετατεθεί κατά ένα χρόνο, έως το 2018. ο αρχικός στόχος για έσοδα από αποκρατικοποιήσεις ύψους 6,4 δισ. ευρώ.
«Είναι μέχρι το 2018 να έχουμε τα 6,4 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να διευρυνθεί το πρόγραμμα το οποίο υλοποιούμε», δήλωσε. «Περιμένουμε να επιβεβαιωθεί και από τη συμφωνία τώρα για την αξιολόγηση».
Αναφερόμενος στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της εταιρίας συντήρησης τροχαίου υλικού, της ΕΕΣΤΥ, ο Πιτσιόρλας δήλωσε ότι οι δύο από τους τρεις προεπιλεγέντες, η γαλλική Alstom και η γερμανική Siemens, διατηρούν το ενδιαφέρον τους.
Η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για πλειοψηφικό πακέτο στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) θα μετατεθεί στα τέλη Ιουλίου από τα τέλη Απριλίου, δήλωσε ο Πιτσιόρλας.
«Με το που θα έχουμε εγκρίνει το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης θα ανακοινώσουμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα», δήλωσε. «Αυτό που σε κάθε περίπτωση εμείς θα διασφαλίσουμε και στη Θεσσαλονίκη είναι ένα σημαντικό ποσό επενδύσεων».
Η δανέζικη APM Terminals, η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services ICTS, και η P&O Steam Navigation Company (DP World) που εδρεύει στο Ντουμπάι έχουν εκδηλώσει πολύ ισχυρό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είπε ο Πιτσιόρλας.