Ένα αναλυτικό δημοσίευμα για τον ελληνικό σιδηρόδρομο δημοσιεύει το πρακτορείο Bloomberg, τονίζοντας πως οι αλλαγές στις προτεραιότητες του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων μετά την ανάδειξη του ΣΥΡΙΖΑ στην διακυβέρνηση της Ελλάδας θα καθυστερήσουν την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού των σιδηροδρομικών υποδομών.
Το πρακτορείο υποστηρίζει πως με τη βοήθεια των ταμείων ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης η Ελλάδα συγκλίνει σταδιακά με την υπόλοιπη Ευρώπη, στη δημιουργία ενός ηλεκτρικού σιδηροδρόμου υψηλής ταχύτητας. Μάλιστα, το δημοσίευμα σημειώνει πως ο φιλόδοξος αυτός στόχος έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον επίδοξων επενδυτών από τη Ρωσία και την Κίνα.
Το Bloomberg προειδοποιεί πως αυτή η στρατηγική μπορεί να πέσει θύμα της ιδεολογικής αντίθεσης της νέας κυβέρνησης του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. «Οι φράξιες του κόμματος Τσίπρα αρνούνται να ξεφορτώσουν κρατικές υποδομές. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είναι μεταξύ των περιουσιακών στοιχείων που τελούν σε εκκρεμότητα», τονίζει το δημοσίευμα.
Το Bloomberg τονίζει πως παρά τα δισεκατομμύρια κοινοτικών επιδοτήσεων που έχουν δοθεί από το 2000 για το έργο των ηλεκτροφόρων σιδηροδρομικών διαδρόμων στην Ελλάδα οι ηλεκτρικό-σιδηροδρομικές συνδέσεις δεν έχουν προχωρήσει αρκετά. Ενδεικτικώς τονίζεται πως μόλις το 17% των 2.500 χιλιομέτρων των επιχειρησιακών γραμμών είναι ηλεκτροδοτούμενες, όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 54% (86% στο Βέλγιο και 70% στη Βουλγαρία).
Το Bloomberg αναφέρει ότι ο Γιώργος Σταθάκης, υπουργός Οικονομίας και ο Θοδωρής Δρίτσας, αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για τη ναυτιλία, αρνήθηκαν να σχολιάσει σχετικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης.