Σημαντική άνοδο συνεχίζει να παρουσιάζει η ελληνική αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων το τέταρτο τρίμηνο του 2014, με τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία. Οι τομείς των τηλεπικοινωνιών και των λευκών συσκευών είχαν διψήφια ανάπτυξη.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον GfK TEMAX (δείκτης που αναπτύχθηκε από την εταιρεία GfK, για να ακολουθήσει τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών), η αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων έκλεισε στα 567 εκατομμύρια ευρώ για το τέταρτο τρίμηνο του 2014, αυξημένη κατά 10,1%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο 4ο τρίμηνο του 2013.
Αντιθέτως, η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών εμφάνισε διψήφια πτώση.
Προϊόντα Πληροφορικής
Μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα στα οποία τα προϊόντα πληροφορικής κατέγραφαν άνοδο, το τέταρτο τρίμηνο του 2014, σημείωσε οριακή πτώση. Ο έντονος ανταγωνισμός και οι συνεχιζόμενες προσφορές οδήγησαν κατηγορίες, όπως tablets και φορητούς υπολογιστές σε σημαντική πτώση μέσης τιμής σε σχέση με πέρσι, οδηγώντας τις σε χαμηλότερα επίπεδα αξιών, παρά το θετικό τους πρόσημο σε κομμάτια. Τέλος, οι κατηγορίες των περιφερειακών, όπως ποντίκια, πληκτρολόγια, αλλά και οθόνες, συνεχίζουν να καταγράφουν άνοδο σε αξίες.
Είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα: Για έβδομο τρίμηνο στην σειρά τα είδη εξοπλισμού γραφείου διατήρησαν το θετικό πρόσημο.
Παρά το γεγονός ότι η επιρροή της επιστροφής στα θρανία ήταν σαφώς μικρότερη σε σχέση με πέρσι που η έναρξη της σχολικής/ακαδημαϊκής χρονιάς κράτησε μέχρι και τα μέσα Οκτώβρη, η αγορά σημείωσε άνοδο σε αξίες. Η θετική πορεία της κατηγορίας βοηθήθηκε τόσο από τα εκτυπωτικά μηχανήματα όσο και από τα πολυμηχανήματα. Σε επίπεδο μέσης τιμής πώλησης αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός ότι τα πολυμηχανήματα καταγράφουν άνοδο εν αντιθέσει με τους εκτυπωτές που σημείωσαν σημαντική μείωση τιμής.
Μεγάλες οικιακές συσκευές
Η κατηγορία των μεγάλων λευκών συσκευών συνεχίζει και κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς την ανοδική της πορεία. Τα πλυντήρια ρούχων και οι κουζίνες είναι οι προϊοντικές κατηγορίες με τη μεγαλύτερη άνοδο. Τα στεγνωτήρια, εκμεταλλευόμενα τη ρύπανση του ατμοσφαιρικού αέρα, λόγω της θέρμανσης των νοικοκυριών, σημειώνουν τη μεγαλύτερη αύξηση, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τέλος, σημειώνεται ότι, μετά από μία πολύ μεγάλη περίοδο συνεχόμενης πτώσης της μέσης τιμής, το τελευταίο τρίμηνο σημειώθηκαν οι μικρότερες απώλειες οι οποίες οφείλονται, κατά κύριο λόγο, σε προσφορές από τις κατηγορίες των εντοιχιζόμενων συσκευών.
Μικρές οικιακές συσκευές
Η θετική ανάπτυξη των προηγούμενων τριμήνων στην κατηγορία των μικρών οικιακών συσκευών δεν συνεχίστηκε κατά το τέταρτο τρίμηνο. Παρολά αυτά, οι κατηγορίες, όπως οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες και τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με τα πιστολάκια και τα στιλιστικά μαλλιών, συνεχίζουν να αναπτύσσονται θετικά, προσφέροντας στον καταναλωτή την επιλογή και την δυνατότητα προσωπικής φροντίδας κατ’ οίκον. Τα ηλεκτρικά σίδερα, καθώς και οι φρυγανιέρες εμφανίζονται με ανοδική πορεία, γεγονός στο οποίο συνέβαλε η μικρή άνοδος της μέσης τιμής.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως το καταναλωτικό κοινό δραστηριοποιήθηκε θετικά και ως προς την αγορά μηχανών καφέ και ροφημάτων το τελευταίο τρίμηνο. Οι διάφορες προωθητικές ενέργειες με κουπόνια ή με την προσφορά συσκευασιών δώρου την περίοδο των γιορτών συνέβαλαν στην πτώση της μέσης τιμής της κατηγορίας και δεν επέτρεψαν να σημειώσει την ανάλογη ανάπτυξη σε αξία.
Φωτογραφικά είδη
Με το ποσοστό πτώσης να φτάνει το 15,3% ολοκληρώθηκε και το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς για τις φωτογραφικές μηχανές. Παρά τη συνολική αρνητική εικόνα, οι μηχανές αποσπώμενων φακών διατήρησαν το θετικό τους πρόσημο και στο κλείσιμο του έτους, καταγράφοντας άνοδο αξιών κατά τους τελευταίους τρεις μήνες.
Τηλεπικοινωνίες
Οι τηλεπικοινωνίες ξεπέρασαν συνολικά τα 170 εκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 29%. Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα αποτέλεσαν τον οδηγό των εξελίξεων με τη μέση τους τιμή να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Σημαντική συμβολή στην πορεία της αγοράς είχαν βέβαια τόσο τα σταθερά τηλέφωνα όσο και τα ακουστικά τηλεφώνων. Και στις δύο περιπτώσεις τα επίπεδα των μέσων τιμών σημείωσαν ελαφρά αύξηση σε σχέση με το περσινό τρίμηνο.
Ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα
Με την τηλεόραση και τις κονσόλες, κατηγορίες που αποτέλεσαν τη βάση για την αύξηση του τζίρου, να διατηρούν το θετικό πρόσημο και στο τέταρτο τρίμηνο η αγορά εμφάνισε άνοδο κατά 8,7%. Πέραν από τις δυο προαναφερθείσες κατηγορίες, ανοδική πορεία παρουσίασαν, επίσης, οι βιντεοκάμερες, αλλά και οι συσκευές αποθήκευσης (USB και κάρτες μνήμης). Οι μεν βιντεοκάμερες επωφελούμενες από τη δυναμική που έχουν αναπτύξει οι κάμερες δράσης (action cameras) οι δε συσκευές αποθήκευσης από τις αυξημένες πωλήσεις, λόγω εποχικότητας σε tablets και κινητά.