Οι κορυφαίοι ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών λειτουργούσαν καρτέλ εδώ και 14 χρόνια, επιχειρώντας να μην επιτρέψουν τη γοργή ανάπτυξη νέας τεχνολογίας για τη μείωση της εκπομπής ρύπων, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, το οποίο μεταδίδει το πρακτορείο Reuters επικαλούμενο έγγραφα που διέρρευσαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Financial Times, ένα από τα έγγραφα αναφέρει ότι οι εταιρείες DAF Trucks, Daimler, Iveco, Scania, Volvo και MAN, «συμφώνησαν για το χρόνο και την τιμή που θα κυκλοφορούσαν στην αγορά οι νέες τεχνολογίες για τη μείωση εκπομπών ρύπων» οι οποίες συμμορφώνονται με τον κανονισμό Euro 3.
Οι DAF Trucks, Daimler, Iveco, Scania, Volvo και MAN δεν σχολίασαν το δημοσίευμα.
Οι αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεκίνησαν έρευνα το 2011 και ανακάλυψαν στοιχεία από το 1997, σύμφωνα με τους Financial Times.
«Όλοι οι κατασκευαστές συμμετείχαν απευθείας και καθ’ όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών στο καρτέλ», σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα.
Τον Νοέμβριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε έγγραφες καταγγελίες στους κατασκευαστές φορτηγών που θεωρούνται ύποπτοι για «στήσιμο» τιμών, αναφέρουν οι Financial Times.
Οι εταιρείες κινδυνεύουν με πρόστιμα ισόποσα με το 10% των ετήσιων κερδών τους εάν η Επιτροπή συγκεντρώσει επαρκή στοιχεία που αποδεικνύουν την ύπαρξη καρτέλ.