Τη στιγμή που οι μισθοί στη χώρα μας έχουν μειωθεί, οι Έλληνες εξακολουθούν να ακριβοπληρώνουν τα βασικά καταναλωτικά προϊόντα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Για το λόγο αυτό, οι εκπρόσωποι των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και οι καταναλωτικές οργανώσεις κάνουν σαφές ότι θα στηρίξουν κάθε ενέργεια του υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ενάντια στην κερδοσκοπία και τις εναρμονισμένες πρακτικές των ενδοομιλικών συναλλαγών των πολυεθνικών εταιριών.

Στοχεύοντας στην εξάλειψη του φαινομένου της αισχοκέρδειας, το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, μεταξύ άλλων, θα ενισχύσει και το ρόλο της Επιτροπής Ανταγωνισμού και το τελευταίο διάστημα, έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια ανοιχτού διαλόγου με τους φορείς της αγοράς, προκειμένου να μην παρατηρούνται στρεβλώσεις στην αγορά.

Οι καταναλωτικές οργανώσεις συγκλίνουν στην άποψη ότι η χώρα μας είναι «οικονομικός παράδεισος» για τις πολυεθνικές εταιρίες, απορρίπτοντας, με αυτό τον τρόπο, το ενδεχόμενο μετεγκατάστασής τους σε άλλες χώρες.

«Οι πολυεθνικές κάνουν “πάρτυ” με τη δραστηριοποίησή τους στην ελληνική αγορά», δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος, Μιχάλης Τσιφάκης.

Στην ελληνική αγορά, πολλά προϊόντα πολυεθνικών ομίλων πωλούνται πανάκριβα, σύμφωνα με την έρευνα, που διεξήγαγε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, σε σχέση με τις τιμές 70 προϊόντων σε έξι χώρες (Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Κύπρο, Σλοβενία και Ελλάδα).

«Παγίδα» η προσφορά δύο προϊόντων σε μία τιμή

Σύμφωνα με το Β. Κορκίδη, οι πολυεθνικές «παίζουν» με τις τιμές των προϊόντων με πιστώσεις, εκπτώσεις και ειδικές προσφορές, επιδιώκοντας να αφήσουν εκτός ανταγωνισμού το υγιές κλασικό χονδρεμπόριο και να κερδίσουν μερίδια από την «πίτα» της αγοράς. Επιπλέον, επιδιώκουν να αυξήσουν πάνω από 40% τη συγκέντρωση των πωλήσεων και να ελέγχουν πλήρως τις τιμές.

Από την πλευρά τους, οι διοικήσεις των πολυεθνικών εταιριών αναφέρουν ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα συναντά πολλά και ανυπέρβλητα εμπόδια. Όπως υποστηρίζουν, το υψηλό λειτουργικό κόστος, οι συνεχείς αυξήσεις των φόρων και το υψηλό κόστος μεταφοράς, καθιστούν αδύνατη τη μείωση των τιμών των προϊόντων.

Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Nestle Ελλάς, Laurent Dereux, ανέφερε ότι δεν υπάρχει ενδεχόμενο μείωσης των τιμών, καθώς η εταιρία διατηρεί τις ίδιες τιμές, από τις αρχές του 2009. Ο κ. Dereux τόνισε ότι οι τιμές της Nestle Ελλάς σε βασικά προϊόντα καφέ στην Ελλάδα είναι φθηνότερες σε σχέση με το εξωτερικό.