Πρωτοβουλίες από την πλευρά των τραπεζών αναμένουν οι διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, πολλές εκ των οποίων προειδοποιούν ότι εάν δεν υπάρξουν διέξοδοι στην αναχρηματοδότηση δανείων το 2014 τότε θα οδηγηθούμε σε «κανόνια» στην αγορά.
Πρέπει να σημειωθεί πως το 2013 ήταν μια χρονιά αρκετά καλή για την ακτοπλοία καθώς οι πληρότητες αυξήθηκαν. Ωστόσο, τα κόστη των επιχειρήσεων δεν μεταβλήθηκαν, κάτι που διατήρησε αμετάβλητες τις πιέσεις σε όλα τα επίπεδα. Η κίνηση από τον Πειραιά προς τα νησιά του Αιγαίου στη διάρκεια του 2013 παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2012, περίπου στα 7 εκατ. επιβάτες, δεδομένου όμως ότι έγιναν 6% λιγότερα δρομολόγια οι πληρότητες στα πλοία ήταν λίγο καλύτερες.
Πάντως, οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις δεν γλίτωσαν τις ζημιές, κάτι που αναμένεται να καταδειχθεί το προσεχές διάστημα όταν και θα προχωρήσουν στην δημοσίευση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων. Βασικό μέλημα πολλών ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι το πως θα αναχρηματοδοτήσουν τον βραχυπρόθεσμο δανεισμό τους το 2014, κάτι που όπως τονίζουν παράγοντες της αγοράς είναι θέμα επιβίωσης.
Οι εταιρικές ανακοινώσεις και οι οικονομικές καταστάσεις των εταιρειών αποκαλύπτουν το μέγεθος του προβλήματος. Το 2013 η Attica Group είχε 271,5 εκατ. ευρώ περίπου τραπεζικό δανεισμό, η Hellenic Sea Ways είχε δάνεια 157 εκατ. ευρώ, η ΝΕΛ έχει συνολικές δανειακές υποχρεώσεις 140 εκατ. ευρώ περίπου, η ΑΝΕΚ 280 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ η Minoan έχει συνολικές δανειακές υποχρεώσεις 221 εκατ. ευρώ.