Σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσουν την κρίση και να βγουν ωφελημένοι από τις διαφορές τιμών στα σούπερ μάρκετ, οι καταναλωτές στρέφονται στις έξυπνες αγορές.
Οι διαφορές στις τιμές, σύμφωνα με δημοσίευμα του Έθνους, ξεπερνούν για το ίδιο προϊόν ακόμα και το 100%.
Αυτό προκύπτει από μετρήσεις του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, σύμφωνα με το οποίο οκτώ στους δέκα καταναλωτές επισκέπτονται περισσότερα από ένα κατάστημα σούπερ μάρκετ σε σχέση με την περίοδο πριν από την κρίση προκειμένου να συγκρίνουν και να πετύχουν καλύτερες τιμές.
Παράλληλα, έξι στους 10 δηλώνουν ότι συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, κάτι που δεν το έκαναν τα προηγούμενα χρόνια.
Έτσι, τα νοικοκυριά γίνονται πιο προσεκτικά και ερευνούν τις τιμές, ενώ αποδεικνύονται και αυστηροί στις επιλογές τους.
Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με τιμοληψίες του ΙΕΛΚΑ σε 155 προϊόντα 26 κατηγοριών τροφίμων και βασικών αγαθών ενός νοικοκυριού, ότι οι διαφορές τιμών είναι ακόμη και 103,93%. Το συγκεκριμένο προϊόν είναι η μαργαρίνη.
Για την ακρίβεια το ΙΕΛΚΑ έχει υπολογίσει τον μέσο όρο των δύο χαμηλότερων και των δύο υψηλότερων τιμών ανά κατηγορία τροφίμου.
Μετά κάνει τη μεταξύ τους σύγκριση και στη συνέχεια τη διαφορά την υπολογίζει ως ποσοστό επί της μέσης τιμής.
Για παράδειγμα, η μέση τιμή συγκεκριμένου τύπου αλευριού είναι 1,32 ευρώ. Η διαφορά μεταξύ της μέσης ελάχιστης και μέγιστης τιμής είναι 64,39%.
Έτσι οι διαφορετικές τιμές στα γάλατα κυμαίνονται από 38,67% έως 61,43%, στα ελαιόλαδα είναι μέχρι 54,95%, στα όσπρια από 23,08% έως 63,49% και στο ρύζι από 38,33% μέχρι 66,39%.
Το 80% άλλωστε των καταναλωτών θεωρεί ότι στα σούπερ μάρκετ έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά και διαφορετικά προϊόντα (μάρκες, τιμές, συσκευασίες, προέλευση κ.λπ.).