Ελληνικές εταιρείες λαμβάνουν αισιόδοξα μηνύματα προκειμένου να κάνουν σημαντικές εξαγωγές σε τέσσερις μεγάλες ασιατικές αγορές και να αποκτήσουν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς.

Το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο διοργάνωσαν από 11 μέχρι 21 Νοεμβρίου την Επιχειρηματική Αποστολή, κατά την οποία έγιναν 405 συναντήσεις με 12 ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών.

Στην αποστολή μετείχαν από τη Βόρεια Ελλάδα η ΔΩΔΩΝΗ με φυτικά επιδόρπια και snacks, oι ΜΕΒΓΑΛ και EVROFARMA με γαλακτοκομικά, η EURIMAC με ζυμαρικά, η ΖΑΝΑΕ με κονσέρβες ντομάτας, έτοιμα γεύματα-ορεκτικά, ελιές και η ALMI με antipasti, η κονσερβοποιία φρούτων ELBAK από τη Θεσσαλία, από τον κλάδο ελαιολάδου οι Mitira Lesvos από την Μυτιλήνη, η Sparta Spirit από την Λακωνία και η Ariston Hellas από τους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας μαζί με άλλα είδη, και από τον κλάδο ποτών η Μονή Χιλανδαρίου από το ‘Αγιο Όρος με δική της παραγωγή κρασιών και η Ποτοποιία Κατσάρος από τον Τύρναβο με παραδοσιακό ούζο και τσίπουρο, λικέρ μαστίχα και κρασιά.

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, με την υποστήριξη των γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του υπουργείου Εξωτερικών στις τρεις χώρες και του Εμπορικού Επιμελητηρίου στο Χόνγκ Κόνγκ πραγματοποιήθηκαν πολυάριθμες συναντήσεις – περισσότερες από 30 για κάθε εταιρεία – και φάνηκε ότι υπάρχουν δυνατότητες, ώστε τα ελληνικά προϊόντα να αποκτήσουν μερίδιο σε αγορές μεγάλης κατανάλωσης με σταθερά αυξανόμενη ζήτηση σε τρόφιμα υψηλής γευστικής και διατροφικής αξίας.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αγορές της Ιαπωνίας και Κορέας όπου οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα ποιοτικά, υγιεινά και vegan, αλλά, όπως υπογραμμίζεται «απαιτείται μακροχρόνια στόχευση, επιμονή και συνέπεια, κατάλληλη προετοιμασία και χτίσιμο εμπιστοσύνης, αφιέρωση πόρων, κατανόηση τοπικής κουλτούρας και συνηθειών, σειρά επισκέψεων και επαφών, έγκαιρη διεκπεραίωση διατυπώσεων».

Σε ό,τι αφορά στην αγορά της Κίνας αναφέρεται ότι: «μετά την πανδημία διαμορφώνει νέο πλαίσιο ζήτησης και ανταγωνισμού σε μία δύσκολη αλλά τεράστια αγορά όπου οι ελληνικές εταιρίες μπορούν να ενισχύσουν το εξαγωγικό αποτύπωμά τους με παραδοσιακά και νέα προϊόντα, ενώ το Χόνγκ Κόνγκ θεωρείται εμπορική γέφυρα για πρόσβαση σε πολλές άλλες Ασιατικές περιοχές».