Μείωση ατμοσφαιρικών κατακρημνισμάτων/ αύξηση έντασης φαινομένων, αύξηση θερμοκρασίας, μείωση υγρασίας του εδάφους, επιμήκυνση χρονικών περιόδων καύσωνας, μείωση της μέσης παροχής των ποταμών, εμφάνιση νέων ανθεκτικών παρασίτων κλπ. Πρόκειται για στοιχεία που παρουσίασε σήμερα στην Καρδίτσα για τη Θεσσαλία, ο κ. Ζήσης Αργυρόπουλος, ειδικός περιβαλλοντολόγος στο πλαίσιο ημερίδας της 15ης Οικολογικής Γιορτής, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Παυσίλυπο μιλώντας για νέα δεδομένα και προβλέψεις για τη Θεσσαλία παρουσιάζοντας την εισήγηση «προβληματισμοί για τη Θεσσαλία στην κλιματική αλλαγή».
Επίσης, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση στην ημερίδα έγινε λόγος για επιμήκυνση των περιόδων καύσωνα, μείωση των βροχοπτώσεων κατά 20-25%, αύξηση του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιών στα δάση, διατάραξη της βιοποικιλότητας και εκτεταμένη ερημοποίηση, ως μερικές από τις κυριότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη Θεσσαλία.
Ο κ. Τάκης Γρηγορίου, υπεύθυνος για θέματα ενέργειας και κλιματικών αλλαγών στο ελληνικό γραφείο της Greenpeace , ανέλυσε το θέμα «Κλιματικές αλλαγές και αντιμετώπιση: η ηλιακή οικονομία», όπου τόνισε: «Οι κλιματικές αλλαγές αποτελούν την μεγαλύτερη απειλή για τον πλανήτη μας. Αν δεν λάβουμε άμεσα δράση – με γρήγορη και πλήρη απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα μέσα στις επόμενες δεκαετίες – οι συνέπειες θα είναι ολέθριες. Για την Ελλάδα της κρίσης σήμερα αυτό κρύβει μία τεράστια αναπτυξιακή ευκαιρία: η πλούσια σε ανανεώσιμο δυναμικό χώρα μας μπορεί να ανοικοδομήσει την οικονομία στηριζόμενη στους ανεξάντλητους φυσικούς της πόρους και να σπάσει τα δεσμά των ακριβών ορυκτών καυσίμων μία για πάντα».
Για «κλιματικές αλλαγές και εκπαίδευση», μίλησε ο κ. Αντώνης Ντάνης, χημικός, υπεύθυνος Κ.Π.Ε. Μουζακίου ο οποίος, όπως αναφέρεται επικεντρώθηκε στα εξής :
« Η εκπαίδευση είναι ένα σημαντικό εργαλείο για την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών και των περιβαλλοντικών προβλημάτων γενικότερα. Γι ΄ αυτό χρησιμοποιείται σε πολλά επίπεδα και με διάφορους τρόπους ώστε να συμβάλλει σ΄ ένα βιώσιμο μέλλον. Σημαντικά στοιχεία όσον αφορά τους στόχους που σχετίζονται με τις κλιματικές αλλαγές είναι η σταδιακή απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, οι ανανεώσιμες πηγές και η εξοικονόμηση ενέργειας.
Η εκπαίδευση γίνεται από διάφορους φορείς, κυβερνητικούς και μη, απευθύνεται σε ομάδες- στόχους και με διαφορετικές προσεγγίσεις και απόψεις. Η υπευθυνότητα, η παράθεση των διαφορετικών σκέψεων και η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και των ηθικών ζητημάτων πρέπει να είναι κάποιες από τις αρχές που καθοδηγούν την εκπαίδευση. Ειδικά το θέμα αφορά τη νέα γενιά η οποία θα αντιμετωπίσει οξυμμένα ζητήματα που σχετίζονται με την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη. Έτσι η περιβαλλοντική εκπαίδευση που υπάρχει και αφορά τις μικρές ηλικίες πρέπει να αναβαθμιστεί και να κατευθυνθεί σε θέματα προτεραιοτήτων όπως είναι οι κλιματικές αλλαγές.
Σημαντική επίσης είναι η συνεργασία των εκπαιδευτικών φορέων με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, κυβερνητικούς και μη φορείς, τόσο για την πληροφόρηση, ενημέρωση και εκπαίδευση, όσο και για την αποτροπή των συνεπειών των κλιματικών αλλαγών που επηρεάζουν την ανθρώπινη ασφάλεια και υγεία των οικοσυστημάτων».
Μετά το πέρας της ημερίδας, ακολούθησε εκδήλωση Γευσιγνωσίας για τους συμμετέχοντες στην εκδήλωση και εν συνεχεία για τους εκθέτες, στο πλαίσιο του Διατοπικού Προγράμματος «Γεύσεις Ελλήνων Εκλεκτές».