Πριν από λίγους μήνες η Ford παρουσίασε την 8η γενιά του νέου Fiesta, ενός μοντέλου που γνωρίζει τόσο εμπορική όσο και αγωνιστική επιτυχία, καθώς κέρδισε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλι 2017.
Η γκάμα του Fiesta πρόσφατα εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις ST-Line και Vignale, που απευθύνονται σε πιο σπορτίφ και πιο απαιτητικούς καταναλωτές.
Πρόκειται για δύο εκδόσεις με την ίδια βάση, που όμως αποστασιοποιούνται η μία από την άλλη, καθώς η ST-Line αναδεικνύει στον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ η Vignale αποτελεί την πολυτελή έκδοσή του.
Η έκδοση ST-Line, εξωτερικά διακρίνεται από την νέα εμπρός γρίλια, τους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τις πλαϊνές ποδιές, την πίσω αεροτομή και ειδικής σχεδίασης 17άρες ζάντες αλουμινίου. Δυναμική είναι και η εικόνα στο εσωτερικό με το flat bottom τιμόνι, τα σπορ καθίσματα και τα πεντάλ αλουμινίου, ενώ ο κινητήρας έρχεται σε λειτουργία με start button.
Η οθόνη αφής των 8,0 ιντσών, δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, ενώ ο εξοπλισμός ασφάλειας, υποβοήθησης, εξυπηρέτησης και διασύνδεσης είναι πλήρης. Στα συν πρέπει να επισημάνουμε το ενεργό σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας και τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό.
Η ST-Line έχει σπορ ρυθμίσεις στην ανάρτησή της, με αποτέλεσμα το πιο σφιχτό set up, που δίνει σπορτίφ και ευχάριστη οδηγικά οδική συμπεριφορά, χωρίς να απαιτούνται συμβιβασμοί σε σχέση με την άνεση.
Το Fiesta ST Line κινείται από τις εκδόσεις των 125 και 140 ίππων του 1.000άρη EcoBoost με τιμή εκκίνησης τα 16.691 ευρώ. Αντίστοιχα οι τιμές για τους 1,5 diesel των 85 ή 120 ίππων, ξεκινούν από τις 16.519 ευρώ.
Στην αποκλειστικά 5θυρη έκδοση Vignale, η εμφάνιση είναι πιο… σικ, με χρωμιωμένη γρίλια εμπρός, επανασχεδιασμένους προβολείς ομίχλης με χρώμιο, χρώμια στο πλάι του αμαξώματος και στον πίσω διαχύτη και ζάντες 17 ιντσών, σχεδιασμένες ειδικά για την περίσταση. Εδώ το εσωτερικό είναι πολυτελές και διαθέτει, δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα, σε μεγάλο τμήμα του ταμπλό, αλλά και στα πάνελ των θυρών. Η είσοδος γίνεται χωρίς κλειδί, όπως και η εκκίνηση του κινητήρα. Στον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται ο κρυφός φωτισμός και η αυτόματη λειτουργία των προβολέων, αλλά και των καθαριστήρων.
Η έκδοση Vignale διατίθεται με τις 3 εκδόσεις του 1.000άρη EcoBoost, καθώς και την κορυφαία έκδοση του 1500άρη diesel των 120 ίππων. Οι τιμές της ξεκινούν από τις 17.396 ευρώ για τον 1.000άρη των 100 ίππων και από τις 19.608 ευρώ για τον πετρελαιοκινητήρα.
Κατά τα λοιπά οι δύο νέες εκδόσεις μοιάζουν με τις βασικές εκδόσεις του Fiesta, προσφέροντας χώρους για 4 ενήλικες στο εσωτερικό και πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα 293 λίτρων.
Οδηγώντας –για λίγο- και τις δυο εκδόσεις, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως, το πολύ καλό βασικό Fiesta, γίνεται στις παραπάνω εκδόσεις ακόμα καλύτερο. Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, εύχρηστο και σαφές 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, γίνεται ένα μοντέλο που θα ικανοποιήσει διαφορετικού προσανατολισμού καταναλωτές. Η έκδοση ST-Line με σπορ ανάρτηση χαμηλότερη κατά 10 χλστ., προσελκύει τους ανήσυχους οδηγούς καθώς αναδεικνύει τα οδηγικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, ενώ η πολυτελής Vignale, απευθύνεται ξεκάθαρα σε πιο συντηρητικό κοινό.
Κλείνοντας θα ήταν άδικο να μην αναφερθούμε στην δυνατότητα απόκτησης των Fiesta που οδηγήσαμε, με χρηματοδοτικό πρόγραμμα που έχει επιτόκιο 1,99%, αλλά και την 8ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Νίκος Τσάδαρης