Το highlight του περίπτερου της Renault στο Paris Motor Show, θα είναι το πρωτότυπο EOLAB, ένα μικρό υβριδικό μοντέλο που φέρει πάνω από 100 καινοτόμες τεχνολογίες, που του επιτρέπουν να εμφανίζει κατανάλωση 1,0 λτ./100 χλμ.
Αποτελεί μέρος του προγράμματος ALMA της γαλλικής εταιρείας και είναι κάτι σαν «πρόβα» για ό,τι υπόσχεται να φέρει η Renault στην παραγωγή μέχρι το 2020, σύμφωνα και με τις «παραινέσεις» της γαλλικής κυβέρνησης, που ζητά οχήματα κατανάλωσης 2,0 λτ./100 χλμ. μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Το αμάξωμα του EOLAB το καθιστά κάτι σαν τον προπομπό του επόμενης γενιάς Clio, με τις τεχνολογίες που φέρει, να αναμένεται να περάσουν και στα άλλα μοντέλα της φίρμας.
Η Renault «υπόσχεται» πως το νέο της πρωτότυπο όχημα εμφανίζει κατανάλωση μόλις 1,0 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να βρίσκονται στα 22 γρ./χλμ. Τα εντυπωσιακά αυτά νούμερα επιτεύχθηκαν μέσω της προηγμένης αεροδυναμικής, της ελαφριάς κατασκευής και της υβριδικής τεχνολογίας, με την τελευταία να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για 60 χλμ.
Το όνομα «EOLAB» προέρχεται από τη σύντμηση των λέξεων Eolos (ο γνωστός θεός Αίολος) και Laboratory (εργαστήριο). Εντυπωσιακή δεν είναι μόνη η σχεδίαση του 5θυρου αμαξώματος, αλλά κυρίως η αεροδυναμική του, με το σχετικό συντελεστή να βρίσκεται μόλις στο 0.235 Cd., μια επίδοση κατά 30% καλύτερη από εκείνη του Clio.
Σε σχέση με το μικρό της Renault, το EOLAB είναι και κατά 400 κιλά ελαφρύτερο, ζυγίζοντας μόλις 955 κιλά. Εξοικονόμηση 130 κιλών έχει υπάρξει από το αμάξωμα, 70 κιλών από την ανάρτηση και 20 κιλών από τα ηλεκτρικά μέρη, ώστε να αντισταθμιστεί η αύξηση του βάρους κατά 145 κιλά λόγω της προσθήκης υβριδικού συστήματος.
Αντί για την λύση του εξαιρετικού μα πανάκριβου ανθρακονήματος, οι άνθρωποι της Renault επέλεξαν τα κατάλληλα υλικά, για την κατάλληλη χρήση, δίχως να ανεβάσουν το κόστος. Το αμάξωμα του EOLAB είναι φτιαγμένο από ατσάλι, αλουμίνιο, μαγνήσιο και πλαστικό. Η οροφή, για παράδειγμα, είναι φτιαγμένη από μαγνήσιο και ζυγίζει μόλις 4,5 κιλά, λιγότερο από το μισό του «κανονικού», ενώ λύσεις όπως η τοποθέτηση πίσω ταμπούρων, εξοικονόμησαν 8,5 κιλά βάρους.
Η «καρδιά» του υβριδικού συστήματος του πρωτότυπου EOLAB είναι το 3κύλινδρο 1.000άρι μοτέρ βενζίνης του νέου Twingo. Αποδίδει 75 ίππους ισχύος και 95 Nm ροπής και συνεργάζεται με σειριακό κιβώτιο 3 σχέσεων. Ο ηλεκτρικός κινητήρας έχει ισχύ 68 ίππων και 200 Nm, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι 6,7 kWh. Προσφέρονται δύο λειτουργίες οδήγησης, μία ηλεκτρική (έως 60 χλμ.) και μία υβριδική, ενώ ο οδηγός ενημερώνεται για τα δεδομένα μέσω μιας οθόνης αφής 11 ιντσών.
Πηγή: autotriti.gr