Είναι το αυτοκίνητο που επέλεξε η Automobili Lamborghini να κατασκευάσει για να γιορτάσει την επέτειο των 50 χρόνων από την ίδρυσή της. Το Veneno Roadster είναι ένα ανοιχτό αγωνιστικό πρότυπο με ακραία σχεδίαση και μοναδικά χαρακτηριστικά.
Δεν είναι μόνο η απόδοσή του που το κάνει ξεχωριστό, όσο το γεγονός ότι θα κατασκευαστούν μόλις εννέα αυτοκίνητα το 2014 και θα πωληθούν έναντι ποσού 3,3 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το Roadster Veneno δεν έχει οροφή, αλλά μόνο ένα roll bar για προστασία σε περίπτωση ανατροπής.
Το σχήμα θυμίζει ιπτάμενη κατασκευή, επικεντρωμένη στην αεροδυναμική όπου παράλληλος στόχος ήταν να παρέχει τη μέγιστη ευστάθεια στις καμπές υψηλών ταχυτήτων. Παρόλα αυτά είναι street legal, δηλαδή μπορεί να κυκλοφορεί όπως τα συμβατικά καθαρόαιμα roadsters αρκεί να βρεθεί επιδέξιος χειριστής με εμπειρία οδήγησης αγωνιστικών μονοθέσιων.
Υπεύθυνος για την κίνηση του πρωτοτύπου είναι ένας V12 με κυβισμό 6,5 λίτρα που αποδίδει μέγιστη ισχύ 750 ίππων. Επιταχύνει τη Veneno Roadster από 0-100km/h σε 2,9 sec με την τελική να αγγίζει τα 355 km/h. Το κιβώτιο είναι αυτόματο αγωνιστικού τύπου με 5 mode λειτουργίας και η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα και στους τέσσερις τροχούς. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διατάξεις με διπλά ψαλίδια, μοχλοβραχίονες και οριζόντια τοποθετημένα ελατήρια κι αμορτισέρ όπως και στα μονοθέσια της F1.
Αεριωθούμενο εδάφους
Η Roadster Lamborghini Veneno έχει σχεδιαστεί και μελετηθεί με γνώμονα τη βέλτιστη αεροδυναμική. Το εμπρός μέρος λειτουργεί ως μια μεγάλη πτέρυγα και σε συνδυασμό με το εντελώς επίπεδο πάτωμα παράγεται η μέγιστη δυνατή κάθετη δύναμη που είναι απαραίτητη για την πρόσφυση στις υψηλές ταχύτητες.
Ο μεγάλος διαχύτης πίσω με τα κάθετα flaps ενσωματώνει την τετράδα των εξατμίσεων σε ένα ενιαίο οπτικά σύνολο. Τα ανοίγματα για την ψύξη του κινητήρα είναι πολλά και μεγάλα και χρησιμεύουν παράλληλα στο να κατευθύνουν τη ροή του αέρα προς την πίσω πτέρυγα, η οποία είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη.
Το εξωτικό σχήμα της Veneno Roadster δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί αν οι ιταλοί μηχανικοί δεν είχαν στη διάθεσή τους τα ανθρακονήματα. Το monocoque πάτωμα διασφαλίζει τη μέγιστη αντοχή με το λιγότερο δυνατό βάρος, ενώ ακόμη και τα εξωτερικά πάνελ είναι από το ίδιο υλικό.
Το εσωτερικό παραπέμπει σε μονοθέσιο με τα ανθρακονήματα να πρωταγωνιστούν όπου δεν υπάρχει μαλακή δερμάτινη επένδυση. Τα καθίσματα είναι κι αυτά από συνθετικό πολυμερές με πατενταρισμένη τεχνική κατασκευής από τη Lamborghini.
Στο αυτοκίνητο υπάρχει αρκετός πρόσθετος εξοπλισμός ασφαλείας όπως αερόσακοι, ESP προκειμένου να πάρει έγκριση τύπου και να κυκλοφορεί στο δρόμο. Έτσι έγινε τεράστια προσπάθεια να εξοικονομηθεί βάρος και να επιτευχθεί η εκπληκτική αναλογία 1,99 κιλών ανά ίππο.
Πηγή: gocar.gr