Η γερμανική ADAC Accident Research σε πρόσφατη έρευνά της αποφάνθηκε πως το ένα τέταρτο των συνολικών δυστυχημάτων που καταλήγουν σε τραυματισμούς, οφείλεται στις λεγόμενες δευτερεύοντες ή πολλαπλές συγκρούσεις.
Μια σύγκρουση στο διαχωριστικό του δρόμου ή ένα χτύπημα στον μπροστινό μας ακόμα και με σχετικά χαμηλή ταχύτητες δεν ακούγεται τόσο τρομαχτικό εκ πρώτης όψεως.
Στην πραγματικότητα όμως, η αδυναμία του οδηγού να ελέγξει το όχημά του στα δευτερόλεπτα που ακολουθούν της σύγκρουσης, λόγω σοκ ή αδυναμίας φρεναρίσματος, μπορεί να γίνει η αιτία να προκληθεί δεύτερο ατύχημα, η σοβαρότητα του οποίου σε πολλές περιπτώσεις υπερβαίνει αυτή της αρχικής σύγκρουσης.
Η γερμανική εταιρεία Continental Automotive Systems ανακοίνωσε ένα σύστημα ασφαλείας που σχεδιάστηκε για να προλαμβάνει τέτοιου είδους ατυχήματα, μειώνοντας τον κίνδυνο τόσο για τους επιβάτες του οχήματος όσο και για τους υπόλοιπους οδηγούς.
Το σύστημα αυτό ονομάζεται «Post Crash Braking Technology» και ενεργοποιείται μετά την αρχική σύγκρουση, χρησιμοποιώντας δεδομένα από τον αερόσακο του αυτοκινήτου. Εφόσον ανιχνεύσει σύγκρουση μειώνει αυτόματα και όσο πιο γρήγορα γίνεται την ταχύτητα του οχήματος, αφαιρώντας όσο περισσότερη κινητική ενέργεια μπορεί από αυτό προτού ο οδηγός χάσει τον έλεγχο.
Σημαντικό χαρακτηριστικό επίσης είναι πως το σύστημα θα απενεργοποιείται αυτόματα εάν ο οδηγός πατήσει γκάζι ή φρένο μετά την πρώτη σύγκρουση.
Δεν είναι ακόμα γνωστό πότε η συγκεκριμένη τεχνολογία θα ενσωματωθεί και θα εμφανιστεί στα οχήματά μας. Η Continental σημειώνει πως η τεχνολογία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με ένα γερμανικό κατασκευαστή αυτοκινήτων, χωρίς όμως να αποκαλύπτει ποιον.