Αίνιγμα: πώς λέγεται η νέα εταιρεία μοτοσυκλετών από τη Μ. Βρετανία; Χρησιμοποιεί τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.050 κ.εκ. της αγγλικής Triumph και λέγεται… Enigma 1050!
Ο Jim Lindsay, ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από το όλο εγχείρημα, όσο θυμάται τον εαυτό του ασχολείται με τις μοτοσυκλέτες. Επισκευάζει και επινοεί όταν δεν εργάζεται ως αρθρογράφος στον ειδικό Τύπο της μοτοσυκλέτας στην Αγγλία.
Η σπιτική «μουρμούρα» όμως ήταν η αφορμή για την απόφαση. Η γυναίκα του βαρέθηκε να τον ακούει να γκρινιάζει για την αδυναμία αναβίωσης της πάλαι ποτέ κραταιάς βρετανικής βιομηχανίας μοτοσυκλετών και την απουσία αντίστοιχων μοντέλων σήμερα. Οπότε για να ησυχάσει του πρότεινε να φτιάξει εκείνος μια δική του μοτοσυκλέτα, όπως ο ίδιος την ήθελε.
Αυτά συνέβησαν μόλις τον Οκτώβριο του 2011 και σήμερα η μοτοσυκλέτα κινείται κιόλας στις ρόδες της. Το πλαίσιο προέρχεται από την Tigcraft και τον Dave Pearce, ενώ στο project συνεργάστηκαν ένας μηχανικός, ένας ειδικός στις αναρτήσεις και άλλος ένας επί των βελτιώσεων (tuning) του κινητήρα.
Η επιλογή του παλαιού τρικύλινδρου κινητήρα της Triumph έγινε για αρκετούς λόγους. Πρώτον είναι αγγλικός και δεν μπορούσε να γίνει κάτι άλλο σε μια μοτοσυκλέτα που φέρει την αγγλική σημαία. Η αξιοπιστία του έχει αποδειχθεί για περισσότερο από μια δεκαετία πια ενώ λόγω ηλικίας είναι και οικονομικά πιο προσιτός.
Τα «μειονεκτήματα» του βάρους και του όγκου, τα μετέτρεψαν σε πλεονεκτήματα. Το περίσσειο μέταλλο επάνω του μπορεί να αναπληρώσει αντίστοιχες ποσότητες μετάλλου από το πλαίσιο, οπότε αυτό το πρόβλημα λύθηκε. Επίσης ένας κινητήρας πληθωρικός και ογκώδης προσθέτει όταν πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα με τον κινητήρα σε κοινή θέα, χωρίς πλαινά φέρινγκ.
Από το Triumph Speed Triple 1050 που αποτέλεσε το δωρητή οργάνων για την δημιουργία της Enigma, διατηρήθηκαν ο κινητήρας, η εξάτμιση και η ηλεκτρική καλωδίωση. Πλαίσιο, ψαλίδι, και όλα τα υπόλοιπα μέρη είναι διαφορετικά και πάντα «made in UK». Από τα φρένα που προέρχονται από την AP Racing μέχρι τους τροχούς από ανθρακονήματα που επίσης είναι «made in UK» (Dymag).
Το αποτέλεσμα είναι μια μοτοσυκλέτα δρόμου, που δημιουργεί διαρκώς συνειρμούς καθώς όσο την κοιτάς όλο και κάτι σου θυμίζει. Από το πλαίσιο χωροδικτύωμα των Ducati Montster, την ουρά των GSXR και MV Agusta, το ρεζερβουάρ αλλά και το στιλ φέρνει κάτι από Yamaha TDM. H πρόσοψη δεν θυμίζει κάτι, αλλά δεν θα τη λέγαμε και απόλυτα επιτυχημένη σαν έμπνευση…
Στόχος είναι η καθημερινή χρήση με τις ανέσεις που επιβάλλει κάτι τέτοιο, κορυφαία ποιότητα περιφερειακών αλλά και oδική συμπεριφορά εφάμιλλη των sport μοτοσυκλετών.
Ο στόχος για την παρουσίαση του πρωτοτύπου της Enigma 1050, είναι ο Απρίλιος του 2012, στην πίστα του Cadwell Park.
Ο Jim Lindsay λέει ότι έχει ήδη δύο παραγγελίες κι αν αυτό αποτελεί απλά μια αισιόδοξη νότα στην όλη προσπάθεια, αυτό που ενδεχομένως κάνει τη διαφορά είναι η εισαγωγή της λογικής «φτιάξ’ το μόνος σου» στην αγορά της μοτοσυκλέτας.
Αποτελεί πραγματικά «Enigma» αν το κοινό θα ανταποκριθεί στην καινοτομία που εισάγει ο Jim Lindsay: Μπορείς να αγοράσεις την μοτοσυκλέτα είτε έτοιμη μονταρισμένη είτε σε κούτες και να τη συναρμολογήσεις μόνος σου, γλιτώνοντας έτσι αρκετά χρήματα! Προσφέρει την ικανοποίηση της δημιουργίας μίας μοτοσυκλέτας από την αρχή, όπως ακριβώς τη βίωσε και ο ίδιος.
Όλα τα μέλη της ομάδας είναι οι ίδιοι είτε οδηγοί αγώνων, είτε απλοί μοτοσυκλετιστές, που με πολύ μεράκι μπήκαν στο χορό. Το αποτέλεσμα είναι ότι από την συζήτηση μέχρι το τελικό προϊόν ο χρόνος που πέρασε αποτελεί ενδεχομένως και ρεκόρ στη βιομηχανία μοτοσυκλέτας.
Στα μελλοντικά σχέδια υπάρχουν δύο ακόμη μοντέλα, βασισμένα πάντα σε κινητήρες της Triumph, όμως η υλοποίηση θα εξαρτηθεί από την εμπορική πορεία της Enigma 1050.