Ακολουθώντας την επιτυχημένη, πρώτη γενιά Insignia (Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009) με πωλήσεις που ξεπερνούν ήδη τις 900.000, το νέο Insignia Grand Sport βασίζεται σε μία νέα αρχιτεκτονική.

Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 92 χλστ, αυξάνοντας την ευρυχωρία εσωτερικού προς όφελος κυρίως των πίσω επιβατών. Επίσης επέτρεψε στους σχεδιαστές να δώσουν στο νέο Grand Sport εξαιρετικές αναλογίες και την εικόνα μιας γνήσιας ναυαρχίδας, καθώς δείχνοντας πολύ μακρύτερο και χαμηλότερο, διαθέτει τη λεπτή σιλουέτα ενός coupé και στήσιμο μοντέλου ανώτερης κατηγορίας. Αυτό συνδυάζεται με κορυφαία αεροδυναμική και CD μόλις 0,26.

opeliinss1

Στο εσωτερικό, το νέο Insignia Grand Sport διαθέτει ένα ποιοτικό, οδηγοκεντρικό ταμπλό και κατά τρία εκατοστά χαμηλότερη θέση καθίσματος, που προσφέρει μεγαλύτερη αμεσότητα και καλύτερη οδηγική εμπειρία.

Η βελτιστοποιημένη διάταξη χώρων και η χρήση ελαφρών υλικών συνετέλεσαν στην εξοικονόμηση βάρους έως 175 κιλά, προς όφελος της οδηγικής ακρίβειας και ευελιξίας. Νέα, high-tech χαρακτηριστικά όπως το σύστημα all-wheel drive με torque vectoring (έλεγχο κατανομής ροπής), ή το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο επιτρέπουν στους οδηγούς να αξιοποιούν στο έπακρο τις ικανότητές τους.

opeliinss6

Το Insignia Grand Sport έρχεται εξοπλισμένο με σειρά κορυφαίων τεχνολογιών που κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη, πιο ξεκούραστη και πιο άνετη. Βασισμένοι στο αναγνωρισμένο σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού LED matrix του Astra, οι μηχανικοί έχουν ήδη εξελίξει τη δεύτερη γενιά φώτων IntelliLux LED για το Insignia που είναι ταχύτερη, ακριβέστερη και ισχυρότερη με εμβέλεια μέχρι 400 μ. για τη μεγάλη σκάλα. Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με αυτοματοποιημένη διόρθωση διεύθυνσης, νέο σύστημα head-up display και κάμερα 360° προστίθενται σε άλλα χαρακτηριστικά όπως τα premium καθίσματα με πιστοποίηση AGR, τα εμπρός/πίσω θερμαινόμενα καθίσματα και το θερμαινόμενο παρμπρίζ και αναβαθμίζουν τα πρότυπα άνεσης του νέου μοντέλου. Το όχημα προσφέρει υψηλά επίπεδα infotainment και συνδεσιμότητας χάρη στην τελευταία γενιά συστημάτων IntelliLink και το σύστημα προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar, που, με το λανσάρισμα του Insignia, θα προσφέρει τη νέα υπηρεσία Personal Assistant.

Επιπλέον, είναι το πρώτο Opel με ενεργό αλουμινένιο καπό, που σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό, ανασηκώνεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, για να αυξήσει την απόσταση από τα σκληρά εξαρτήματα του κινητήρα, βελτιώνοντας αισθητά την προστασία των πεζών.

Σχεδίαση από το Monza Concept

Το διάσημο Monza Concept (μοντέλο – πρότυπο για τους σχεδιαστές στο στούντιο) λειτούργησε σαν πηγή έμπνευσης για τη σχεδίαση εσωτερικού και εξωτερικού του νέου Insignia Grand Sport

Το αποτέλεσμα μιλά από μόνο του. Το νέο Grand Sport δείχνει λεπτό και πανάλαφρο. Παρά την ελάχιστη αύξηση μήκους (4897 χλστ) συγκριτικά με τον προκάτοχό του, κατάφερε να απαλλαγεί από 60 κιλά μόνο από το αμάξωμα. Συνολικά, η νέα γενιά ζυγίζει 175 κιλά λιγότερα από το απερχόμενο μοντέλο. Ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 92 χλστ, οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί αισθητά και τα μετατρόχια έχουν διευρυνθεί κατά 11 χλστ. Το γεγονός αυτό χαρίζει στο κορυφαίο Insignia αναλογίες εφάμιλλες πισωκίνητων μοντέλων ανώτερων κατηγοριών. Η αεροδυναμική οροφή χαμηλωμένη κατά 29 χλστ συντελεί στη ξεχωριστή σχεδίαση, ενώ διαθέτει την κομψή σιλουέτα ενός coupé.

Η μάσκα και οι λεπτοί προβολείς, αναδεικνύουν το φαρδύ, οριζόντιο εμπρός τμήμα και του προσδίδουν μία τολμηρή εμφάνιση. Η μάσκα τοποθετείται χαμηλότερα και τονίζει το στιβαρό στήσιμο.

Τα παράθυρα φέρουν πάνω χρωμιωμένη λωρίδα αντί για ολόκληρο πλαίσιο, με αποτέλεσμα η οροφή τύπου coupé να μειώνει οπτικά το ύψος και να αυξάνει το μήκος του αμαξώματος. Η χαρακτηριστική ‘λεπίδα’ παίζει με το φως στο κάτω τμήμα των θυρών, οδηγώντας το βλέμμα προς τα πίσω. Το Insignia Grand Sport είναι αεροδυναμικό όσο φαίνεται, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26.

Πίσω, καθαρές και απλές γραμμές σε συνδυασμό με τα χαρακτηριστικά διπλά φτερά των φώτων LED χαρίζουν στο όχημα μεγαλύτερο οπτικό πλάτος. Το νέας σχεδίασης, κεντρικά και ψηλά τοποθετημένο φως στοπ LED έχει ενσωματωθεί στη γραμμή οροφής.

opeliinss4

Το cockpit αντανακλά καθαρά τη σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας «η γλυπτική τέχνη συναντά τη γερμανική ακρίβεια». Το ταμπλό περιλαμβάνει ανάγλυφες επιφάνειες, είναι προσανατολισμένο στον οδηγό και υιοθετεί μία φαρδιά, οριζόντια διάταξη. Η συνολική σχεδίαση υποδηλώνει λειτουργικότητα, ακρίβεια και ευρυχωρία. Οι πίσω επιβάτες ωφελούνται από τη νέα σχεδίαση και τις ανανεωμένες διαστάσεις. Το εκτεταμένο μεταξόνιο σε συνδυασμό με τη νέα διάταξη δημιουργούν 32 χλστ περισσότερο χώρο στο ύψος των γοφών, 25 χλστ επιπλέον στην περιοχή των γονάτων και των ώμων και 8 χλστ παραπάνω χώρο για το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών (490 έως 1.450 λτ) είναι εντυπωσιακός. Το cockpit είναι πλήρως ευθυγραμμισμένο με τον οδηγό, ο οποίος κάθεται κατά 3 εκ. χαμηλότερα σε σχέση με πριν και επομένως είναι καλύτερα ενσωματωμένος στο αυτοκίνητο. Η ευρύχωρη κεντρική κονσόλα που αγκαλιάζει περισσότερο τον οδηγό παραπέμπει επίσης σε ένα αυτοκίνητο ανώτερης κατηγορίας.

Καθαρές γραμμές, ανάγλυφες φόρμες και κορυφαία ποιότητα κατασκευής, μαζί απαλές επιφάνειες και premium υλικά σε όλες της ζώνες αφής συμβάλλουν σε αυτό το αίσθημα ευεξίας και φινέτσας.

Μεγάλη προσοχή δόθηκε στα χειριστήρια και τη διεπαφή του συστήματος infotainment. Η οθόνη αφής (χωρίς πλαίσιο) του συστήματος IntelliLink εκφράζει έναν προηγμένο και τεχνικό χαρακτήρα. Πολλές λειτουργίες ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής για λόγους απλοποίησης της διεπαφής, ενώ τρεις λειτουργικές ζώνες χειριστηρίων επιτρέπουν ταχείες και διαισθητικές λειτουργίες: πάνω ζώνη για τις σημαντικότερες λειτουργίες του συστήματος infotainment, κεντρική ζώνη για χειριστήρια κλιματισμού και θέρμανσης και κάτω ζώνη για τον έλεγχο των συστημάτων υποστήριξης οδηγού.

Τεχνολογίες κίνησης

Διατίθεται με μία ευρεία γκάμα υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων και κιβωτίων τελευταίας γενιάς (όταν λανσαριστεί επίσημα του χρόνου). Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με χαρακτηριστικά βελτιστοποιημένης τριβής, είναι νέο στη γκάμα, διαθέτει άνεση αλλαγών σχέσεων και αρχικά θα διατίθεται μόνο με all-wheel drive.

Το νέο σύστημα all-wheel drive με torque vectoring (έλεγχο της κατανομής ροπής) είναι το πιο προηγμένο στην κατηγορία του. Συνδυάζεται με νέα, high-tech πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων. Δύο ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι πολύδισκοι συμπλέκτες στο σύστημα AWD αντικαθιστούν το σύνηθες πίσω διαφορικό, παρέχοντας πολύ πιο ακριβή μετάδοση ισχύος σε κάθε τροχό ξεχωριστά, ανεξάρτητα αν το οδόστρωμα έχει χαλίκια, νερό, πάγο ή χιόνι. Στις στροφές, πρόσθετη ροπή μεταδίδεται στον εξωτερικό, πίσω τροχό, μειώνοντας αισθητά την υποστροφή και επιτρέποντας μεγαλύτερη ακρίβεια ελέγχου. Το σύστημα αντιδρά μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, με το πάτημα του γκαζιού, διασφαλίζοντας σταθερότητα και ευκολότερους ελιγμούς διεύθυνσης σε κάθε περίπτωση.

opeliinss5

Το αναβαθμισμένο πλαίσιο FlexRide αποτελεί τη βάση για καλύτερη οδηγική συμπεριφορά ανάλογα με τις συνθήκες. Αυτό προσαρμόζει τους αποσβεστήρες, το σύστημα διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού και τα σημεία αλλαγών σχέσεων (στα αυτόματα κιβώτια) ανεξάρτητα ή μέσω των επιλέξιμων προγραμμάτων Standard, Sport και Tour. Ανάλογα με το επιλεγμένο mode, η απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του γκαζιού είναι πιο άμεσα και το σύστημα ευστάθειας ESP παρεμβαίνει νωρίτερα ή αργότερα. Το νέο λογισμικό Drive Mode Control είναι η καρδιά του προσαρμοζόμενου πλαισίου. Αυτό αναλύει συνεχώς τις πληροφορίες που παρέχουν οι αισθητήρες και οι ρυθμίσεις και αναγνωρίζει το ατομικό οδηγικό στυλ.

Συστήματα υποστήριξης

Ένα από τα highlights του μοντέλου, είναι η δεύτερη γενιά του βραβευμένου συστήματος προσαρμοζόμενου φωτισμού IntelliLux LED matrix, που είναι αποτέλεσμα της τεχνολογίας LED νέας γενιάς και περαιτέρω εξελίξεων από τους μηχανικούς της Opel. Η λειτουργία μεγάλης σκάλας τώρα αποτελείται από 32 τμήματα LED (διπλάσια σε σχέση με του Astra) διαμήκως ενσωματωμένα στους πολύ λεπτούς προβολείς του Insignia. Ο μεγαλύτερος αριθμός τμημάτων LED επιτρέπει την προσαρμογή των διαφόρων δεσμών φωτισμού στις επικρατούσες συνθήκες κυκλοφορίας με ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ η μετάβαση από τη μία δέσμη στην άλλη είναι πολύ πιο γρήγορη και ανεπαίσθητη. Έτσι βελτιώνεται τόσο η ποιότητα κατανομής φωτός, όσο και η ένταση και η ταχύτητα αντίδρασης.

opeliinss7

Για περαιτέρω βελτίωση της ορατότητας οδηγώντας σε δρόμους με στροφές με αναμμένη τη μεγάλη σκάλα φώτων, οι μηχανικοί πρόσθεσαν μία καινοτόμο ενεργή λειτουργία φωτισμού στροφών στους προβολείς IntelliLux LED matrix του νέου Insignia. Ανάλογα με τη γωνία διεύθυνσης, η ένταση του φωτός που παράγουν τα τμήματα LED τα οποία φωτίζουν το εσωτερικό της στροφής αυξάνεται για να φωτίσει καλύτερα την επιλεγμένη πορεία, ενώ ο φωτισμός του εξωτερικού της στροφής μειώνεται.

Τελευταίο αλλά σημαντικό, μία ακόμα ειδική, εστιασμένη δέσμη LED που βρίσκεται στη μονάδα της μεσαίας σκάλας παρέχει πρόσθετο φωτισμό στη μεγάλη σκάλα με εμβέλεια έως 400 μ., μία λύση πολύ πιο προσιτή από τη μεγάλη σκάλα φώτων λέιζερ και πιο σχετική, αφού η εστιασμένη δέσμη μπορεί να ενεργοποιείται και να χρησιμοποιείται πολύ συχνότερα.

Συστήματα υποστήριξης οδηγού

  • Head-up-Display: Πληροφορίες για την ταχύτητα, τα σήματα της κυκλοφορίας, τα όρια ταχύτητας στον περιοριστή ή την κατεύθυνση πλοήγησης προβάλλονται στο παρμπρίζ και στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού, ώστε ότι ο ίδιος να παραμένει προσηλωμένος στο δρόμο.
  • Κάμερα 360°: Αποτελείται από τέσσερις ατομικές κάμερες σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου. Έτσι επιτυγχάνεται μία πανοραμική εικόνα 360 μοιρών που διευκολύνει τον όποιο ελιγμό παρκαρίσματος.
  • Adaptive Cruise Control (ACC): Μετρά την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και προσαρμόζει ανάλογα την ταχύτητα. Το ACC θα ενεργοποιήσει το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης εάν η απόσταση μειωθεί απότομα.
  • Lane Keep Assist με αυτοματοποιημένη διόρθωση διεύθυνσης και Lane Departure Warning (LDW): Προσφέρει διακριτικές διορθωτικές παρεμβάσεις μέσω του τιμονιού (και προειδοποιήσεις LDW αν χρειαστεί) για να βοηθήσει τους οδηγούς να αποφύγουν την τυχαία απομάκρυνση από τη λωρίδα τους.
  • Rear Cross Traffic Alert: Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες ραντάρ στον πίσω προφυλακτήρα για την ανίχνευση αντικειμένων σε απόσταση έως 20 m σε γωνία 90 μοιρών αριστερά ή δεξιά πίσω από το αυτοκίνητο, μία εξαιρετικά χρήσιμη λειτουργία βγαίνοντας με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης με περιορισμένη ορατότητα.

opeliinss2

Άνεση και infotainment

Η Opel παραμένει μία από τις ελάχιστες κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων που προσφέρουν καθίσματα με πιστοποίηση AGR «Aktion Gesunder Rücken» (Καμπάνια για υγιή πλάτη), ενώ έχει συμβάλλει σημαντικά στη διάδοσή τους στο ευρύ κοινό. Τα premium, εργονομικά εμπρός καθίσματα του Insignia προσφέρουν ένα μοναδικό συνδυασμό ηλεκτρικών ρυθμίσεων πλαϊνών μαξιλαριών, λειτουργιών μασάζ, μνήμης και εξαερισμού επιπλέον των πολλαπλών στάνταρ ρυθμίσεων.

Οι πίσω επιβάτες μπορούν επίσης να προσβλέπουν σε μεγαλύτερη άνεση αφού τα δύο εξωτερικά καθίσματα διατίθενται με λειτουργία θέρμανσης. Επίσης, το θερμαινόμενο παρμπρίζ εγγυάται άμεσα καλή ορατότητα τις κρύες ημέρες του χειμώνα. Το σύστημα «Open & Start» χωρίς κλειδί προσφέρεται σαν βασικός εξοπλισμός με όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού και επιτρέπει άμεση πρόσβαση στο όχημα.

Ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα υπόσχονται τα τελευταία συστήματα IntelliLink που είναι συμβατά με Apple CarPlay και Android Auto (το τελευταίο όπου αυτό είναι διαθέσιμο). Και ενώ το smartphone είναι πλήρως ενσωματωμένο στο σύστημα infotainment, τώρα μπορεί επίσης να φορτίζεται ασύρματα, χωρίς τη χρήση καλωδίου.

Το σύστημα συνδεσιμότητας και προσωπικής υποστήριξης Opel OnStar προσφέρεται υπηρεσίες από Automatic Crash Response (Αυτόματη Απόκριση σε Περίπτωση Σύγκρουσης) μέχρι Stolen Vehicle Assistance (Υποστήριξη Κλεμμένου Οχήματος). Μία νέα υπηρεσία Personal Assistant θα λανσαριστεί μαζί με το Insignia, που θα επιτρέπει στους επιβαίνοντες να απευθύνονται στους συμβούλους OnStar για την επιλογή κάποιου ξενοδοχείου, ακόμα και να κάνουν κράτηση δωματίου. Επιπλέον, το 4G LTE Wi-Fi Hotspot του OnStar επιτρέπει σε όλους τους επιβάτες του Insignia να συνδέουν τις συσκευές τους στο δίκτυο.

Η νέα ναυαρχίδα της Opel θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης το Μάρτιο του 2017. opeliinss3Νίκος Τσάδαρης