Η Ford αποκάλυψε την επόμενη γενιά του Fiesta σε ειδική εκδήλωση Go Further στην Κολωνία.
Η επόμενη γενιά Fiesta συνοδεύεται από την πιο προηγμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού, συνδεσιμότητας και επικοινωνίας που έχει υπάρξει ποτέ σε μικρό μοντέλο μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη. Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη και ευέλικτη γκάμα εκδόσεων στη 40χρονη ιστορία του Fiesta.
Η Ford παρουσίασε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις παραγωγής του Fiesta, μεταξύ των οποίων το μοντέρνο Fiesta Titanium, το Fiesta ST-Line εμπνευσμένο από τη Ford Performance, το πολυτελές Fiesta Vignale και το Fiesta Active crossover, το πρώτο στη νέα γκάμα μοντέλων Active που θα λανσαριστούν τα επόμενα χρόνια.
3θυρες και 5θυρες εκδόσεις Fiesta θα προσφέρουν ποιότητα και πολιτισμένη λειτουργία, με ξεχωριστό στυλ, επαναστατική σχεδίαση εσωτερικού και περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης από ποτέ.
Εκδόσεις
Η επόμενη γενιά Fiesta θα προσφέρεται για πρώτη φορά στην πολυτελή έκδοση Vignale. Το Fiesta Vignale πλαισιώνει τα μοντέλα Mondeo, S-MAX, Kuga και Edge Vignale και προσφέρει μοναδικά σχέδια ζαντών αλουμινίου 18 ιντσών, αποκλειστικές λεπτομέρειες και αποχρώσεις εξωτερικού και δερμάτινα καθίσματα με εξαγωνικά σχέδια και ραφές τύπου σμόκιν.
Το Fiesta Active είναι το πρώτο Fiesta crossover, που συνδυάζει σκληροτράχηλο στυλ εμπνευσμένο από SUV, με στοιχεία όπως αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μπάρες οροφής, πρόσθετα προστατευτικά, πρακτικότητα hatchback και γνήσια, δυναμική συμπεριφορά Fiesta.
Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η εταιρία λανσάρισε για πρώτη φορά μία νέα γκάμα μοντέλων ST-Line με στυλ εμπνευσμένο από τη Ford Performance σε συνδυασμό με ισχυρούς βενζινοκινητήρες EcoBoost και TDCi diesel, για πελάτες που αναζητούν τη σπορ εικόνα των μοντέλων Ford ST, χωρίς να απαιτούν τις απόλυτες επιδόσεων των βελτιστοποιημένων κινητήρων και πλαισίων ST.
Στο σπορ εξωτερικό στυλ του Fiesta ST-Line ξεχωρίζουν οι ζάντες αλουμινίου, η μάσκα, ο εμπρός και πίσω προφυλακτήρας και οι πλαϊνές ποδιές σε μοναδικά σχέδια. Στο εσωτερικό, το βλέμμα σταματά στα σπορ καθίσματα, τα αλουμινένια πεντάλ και στο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, ενώ η οδηγική εμπειρία αναβαθμίζεται με μία σπορ ανάρτηση.
Το μοντέρνο Fiesta Titanium, μία υψηλή έκδοση εξοπλισμού και ποιότητας, θα προσφέρεται σε όλη την Ευρώπη, ενώ θα διατίθεται και σε έκδοση Trend.
Τεχνολογία
Η επόμενη γενιά Fiesta υιοθετεί μία γκάμα τεχνολογιών που αναβαθμίζουν τα επίπεδα άνεσης, πρακτικότητας και ασφάλειας. Προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού βασίζονται σε δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, που σε συνεργασία μπορούν να παρακολουθούν τα πάντα περιμετρικά του οχήματος, αλλά και να σκανάρουν το δρόμο μπροστά σε απόσταση 130 μ., περισσότερο από το μήκος ενός γηπέδου ποδοσφαίρου.
Το Fiesta είναι το πρώτο Ford που θα διαθέτει μία αναβαθμισμένη έκδοση του Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection. Αυτό μπορεί να ανιχνεύει άτομα που βρίσκονται μέσα ή κοντά στο δρόμο ή μπορεί να περνούν από την πορεία του οχήματος, εκμεταλλευόμενο τους προβολείς του στο σκοτάδι.
Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να μειώνει τη σφοδρότητα μερικών εμπρόσθιων συγκρούσεων όπου εμπλέκονται οχήματα και πεζοί ή να βοηθά στην πλήρη αποφυγή ενός ατυχήματος. Μία ευρυγώνια κάμερα εντοπίζει καλύτερα τις κινήσεις των πεζών.
Επίσης, για πρώτη φορά με το Fiesta προσφέρεται το Active Park Assist με Perpendicular Parking της Ford, που βοηθά τους οδηγούς να βρίσκουν κατάλληλους χώρους στάθμευσης και να παρκάρουν hands free κάθετα ή παράλληλα. Περαιτέρω βελτιωμένη για το Fiesta, η τεχνολογία αυτή για πρώτη φορά ενεργοποιεί μία λειτουργία πέδησης, εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις οδηγίες και προειδοποιήσεις του συστήματος, ενώ εκτελεί ελιγμούς εμπρός/πίσω, και είναι πιθανή η σύγκρουση με παρκαρισμένο όχημα ή εμπόδιο στο εμπρός ή το πίσω τμήμα.
Άλλα συστήματα που διατίθενται για πρώτη φορά με το Fiesta και προσφέρουν βελτιωμένες λειτουργίες:
- Traffic Sign Recognition, που μπορεί τώρα να παρακολουθεί πολλαπλά όρια ταχύτητας τα οποία ισχύουν σε κάθε λωρίδα του αυτοκινητόδρομου και προβάλλονται σε πινακίδες ψηλά, ώστε και να ενημερώνει την ένδειξη εάν ο οδηγός αλλάξει λωρίδα
- Auto High Beam, που τώρα λειτουργεί πιο αποτελεσματικά σε περιπτώσεις όπου μία κεντρική μπαριέρα χωρίζει των αυτοκινητόδρομο στη μέση και μπορεί να ανιχνεύει αντίθετα ερχόμενα φορτηγά για να αποτρέψει το θάμπωμα των οδηγών που βρίσκονται πιο ψηλά από το κεντρικό διαχωριστικό. Μία νέα λειτουργία ομαλής κλιμάκωσης βελτιώνει την άνεση των οδηγών τη νύχτα με ήπιες αλλαγές μεταξύ μεγάλης και μεσαίας σκάλας φώτων
Το Fiesta είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του στην Ευρώπη που προσφέρει Cross Traffic Alert, το οποίο προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για πιθανά διερχόμενα οχήματα. Πρόκειται για μία από τις συνολικά 15 τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού του μοντέλου, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις Adaptive Cruise Control, Adjustable Speed Limiter, Blind Spot Information System, Distance Indication, Driver Alert, Lane Keeping Aid, Lane Keeping Alert και Forward Collision Warning.
Επικοινωνία/Ψυχαγωγία
Το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 θα προσφέρει τη δυνατότητα στους οδηγούς του Fiesta να ελέγχουν τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και τα συνδεδεμένα smartphones χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές σε απλή γλώσσα.
Πατώντας απλά ένα μπουτόν και λέγοντας “I need a coffee,” “I need petrol,” και “I need to park,” οι οδηγοί μπορούν να εντοπίζουν γειτονικά καφέ, σταθμούς ανεφοδιασμού και στάθμευσης οχημάτων, και να βρίσκουν σιδηροδρομικούς σταθμούς, αεροδρόμια και ξενοδοχεία. Το σύστημα είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto™. Εξάλλου, το SYNC 3 προσφέρει SYNC AppLink, που επιτρέπει τη φωνητική ενεργοποίηση μιας σειράς εφαρμογών smartphone όπως Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather, και Los 40 Principales.
Η ανεξάρτητη οθόνη αφής 8 ιντσών του Fiesta που παραπέμπει σε tablet, υιοθετεί λειτουργίες αφής (pinch & swipe). Επίσης, με το SYNC 3 προσφέρεται μία ανεξάρτητη, έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών, και μία έγχρωμη 4,2 ιντσών συνδυάζεται με το MyFord Dock όπου οι χρήστες μπορούν να αποθηκεύουν, τοποθετούν και να φορτίζουν κινητές συσκευές, όπως τηλέφωνα και συστήματα πλοήγησης. Όλες οι οθόνες του Fiesta προσφέρουν κορυφαία ανάλυση και διπλάσια φωτεινότητα από των ανταγωνιστών, που σημαίνει ότι είναι πιο ευανάγνωστες και επιτρέπουν στους οδηγούς να διαχειρίζονται πιο εύκολα τις πληροφορίες και λειτουργίες της οθόνης.
Απαντώντας στην τάση των καταναλωτών σε φορητά ψηφιακά πολυμέσα, το Fiesta προσφέρει συνδεσιμότητα Bluetooth και δύο θύρες USB στο βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται ενσωματωμένο CD player. Ραδιόφωνο DAB διατίθεται με όλη τη γκάμα. Με όποιο τρόπο οι οδηγοί επιλέξουν να απολαμβάνουν τη μουσική τους, τα ηχοσυστήματα του Fiesta υπόσχονται υψηλή ποιότητα ήχου. Ανάμεσά τους και το πρώτο B&O PLAY Sound System που διατίθεται ποτέ με ένα μοντέλο Ford.
Τα νέα συστήματα B&O PLAY προσφέρουν την υπέρτατη εμπειρία ήχου με ειδικά σχεδισμένη τοποθέτηση ηχείων και ρύθμιση για κάθε όχημα της γκάμας. Για το Fiesta, αυτό σημαίνει δέκα ηχεία με ένα subwoofer τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών και ένα κεντρικό ηχείο στο πάνω τμήμα του ταμπλό, ενσωματώνοντας το αλουμινένιο λογότυπο B&O PLAY και ένα μοναδικό σχέδιο ακτινικού προστατευτικού πλέγματος. Η συνολική ισχύς του ενισχυτή είναι 675 watts, ενώ μέσω ψηφιακής επεξεργασίας σήματος (Digital Signal Processing Amplifier) ελέγχει την ισοστάθμιση, μίξη και Surround Sound για ακόμα πιο πλούσιο και ισχυρό ήχο, ανεξαρτήτως θέσης μέσα στο όχημα.
Ποιότητα
Η νέα γενιά Fiesta προσφέρει βελτιωμένη ποιότητα μέσω αναβαθμισμένου εξοπλισμού, καινοτόμου μηχανολογίας και προηγμένης σχεδίασης. Ξεχωρίζει η πρώτη ανοιγόμενη, πλήρους μήκους πανοραμική οροφή σε Fiesta, που αποτελείται από δύο πάνελ σχεδόν πλήρους πλάτους από ενισχυμένο, φιμέ κρύσταλλο.
Αισθητήρες παρκαρίσματος είναι τώρα τοποθετημένοι ‘πρόσωπο’ με τα πάνελ του αμαξώματος. Τα μπεκ του συστήματος πλύσης παρμπρίζ είναι κρυμμένα κάτω από το χείλος του καπό. Δεν υπάρχουν ορατές βίδες στα πίσω πάνελ ή φώτα, ενώ ο αρμός μεταξύ οροφής και πίσω πόρτας έχει μειωθεί πάνω από 30%.
Οι επίπεδες, λείες επιφάνειες συνεχίζονται σε όλο το εσωτερικό. Μία μονοκόμματη κονσόλα συνδέεται διακριτικά με το κάτω τμήμα του ταμπλό, πετυχαίνοντας μία αίσθηση αρμονίας ενώ δεν υπάρχουν ορατά συστήματα έδρασης στο πάτωμα.
Υλικά καθισμάτων και μοκέτες, ήταν τα πρώτα που δοκιμάστηκαν στο αναβαθμισμένο εργαστήριο υλικών της φίρμας στο Dunton, (Βρετανία). Τα μαξιλάρια των καθισμάτων υποβάλλονται σε 60.000 κύκλους δοκιμών για να διασφαλιστεί η αντοχή τους. Η αντοχή των χρωμάτων δοκιμάζεται μέσω προσομοίωσης κλιματικών συνθηκών και αναλύεται από τον φασματογράφο για να διασφαλίζεται ότι δεν θα ξεθωριάζουν μετά από εκτενή έκθεση σε υπεριώδη ακτινοβολία. Τα δερμάτινα καθίσματα πρέπει να είναι ανθεκτικά σε λεκέδες από καφέ και τη βαφή των denim jeans. Τα δερμάτινα τιμόνια δοκιμάζονται για την αντοχή τους σε αντιηλιακές λοσιόν.
Άλλα νέα χαρακτηριστικά, είναι ένα θερμαινόμενο τιμόνι για άνεση τα κρύα πρωινά του χειμώνα και ένας νέος, κομψός πίνακας οργάνων με οθόνη πολλαπλών λειτουργιών TFT 4,2 ιντσών που προσφέρει μία ελκυστική εικαστική παρουσίαση κατά την εκκίνηση.
Πιο άκαμπτη δομή αμαξώματος, μειωμένοι θόρυβοι, κραδασμοί και τριγμοί από το σύστημα κίνησης, βελτιωμένη μόνωση του κινητήρα και ένα ακουστικό παρμπρίζ είναι συστατικά μιας premium εμπειρίας ταξιδιού για οδηγό και επιβάτες. Είναι το πιο αθόρυβο στην κατηγορία του με επίπεδο θορύβου από το δρόμο στο εσωτερικό 29.3 sone (μονάδα μέτρησης θορύβου) στα 100 km/h, 7% βελτίωση από το απερχόμενο Fiesta.
Επιπλέον, το Fiesta διαθέτει τώρα καθαριστήρες που καθαρίζουν μέχρι 13% μεγαλύτερη επιφάνεια του παρμπρίζ, πόρτες που απαιτούν 20% λιγότερη προσπάθεια να κλείσουν και μία χοάνη ρεζερβουάρ βελτιστοποιημένη για να μην διαρρέει το καύσιμο, όταν χρησιμοποιείται το σύστημα ανεφοδιασμού χωρίς τάπα EasyFuel που αποτρέπει τον ανεφοδιασμό με λάθος καύσιμο.
Το Door Edge Protector της Ford περιλαμβάνει ένα προστατευτικό κρυμμένο στην πόρτα που μετακινείται σε κλάσμα του δευτερολέπτου καθώς η πόρτα ανοίγει, προστατεύοντας τη βαφή και το αμάξωμα από ζημιές και βοηθώντας τους οδηγούς όταν παρκάρουν σε στενούς χώρους. Το νέο σχέδιο της οροφής απομακρύνει καλύτερα το νερό της βροχής από τα άκρα της, μειώνοντας το κίνδυνο να βραχείτε μπαίνοντας ή βγαίνοντας από το αυτοκίνητο.
Πρόσθετες δοκιμές κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την παραγωγή βελτιώνουν περαιτέρω την ποιότητα. Μία νέα τεχνολογία παραγωγής αναλύει τις συχνότητες θορύβου που δημιουργούνται κατά τη διαδικασία χύτευσης και μπορεί να αναγνωρίζει ποιο εξάρτημα δεν πληροί τα κριτήρια ποιότητας πριν φύγει από το τμήμα πρεσών.
Εξωτερικό
Κοινό χαρακτηριστικό και των τεσσάρων εκδόσεων που παρουσιάστηκαν είναι ένα εξωτερικό βασισμένο στο στυλ του απερχόμενου Fiesta, με πιο φινετσάτη σχεδίαση και πιο κομψή και αρμονική εμφάνιση.
Απλούστερες, πιο ευθείες γραμμές και απέριττες επιφάνειες χαρίζουν μεγαλύτερη ομοιογένεια. Το καπό υιοθετεί πιο ήπια σχεδίαση χωρίς κεντρικό φούσκωμα με αποτέλεσμα να αναδεικνύεται μία νέα, φαρδύτερη μάσκα. Κομψοί προβολείς δίνουν την αίσθηση ότι αγκαλιάζουν το αμάξωμα, ένα στοιχείο άμεσα αναγνωρίσιμο ημέρα και νύχτα.
Το προφίλ είναι πιο διακριτικό και λιγότερο σφηνοειδές. Σε συνδυασμό με ένα αμάξωμα μεγαλύτερο σε μήκος κατά 71 χλστ και σε πλάτος κατά 12 χλστ, προσδίδει μία πιο premium εμφάνιση. Η μεσαία γραμμή εκτείνεται μέχρι τους προβολείς και η γραμμή των παραθύρων είναι επίσης πιο μακριά, στο πλαίσιο μιας ρέουσας και χωρίς ασυνέχειες σχεδίασης. Ακόμα και οι εξωτερικοί καθρέπτες έχουν ένα ίσιο κόψιμο μεταξύ επάνω και κάτω τμήματος που δεν διακόπτεται πλέον από το φλας.
Το προφίλ είναι ιδιαίτερα ανάγλυφο, δημιουργώντας εντυπωσιακές αντανακλάσεις κάτω από τα φώτα, ενώ τα σχέδια ζαντών έως 18 ιντσών περιλαμβάνουν ασύμμετρα σχήματα που δημιουργούν μία αίσθηση κίνησης ακόμα και όταν το όχημα είναι ακίνητο. Πίσω, νέα οριζόντια πίσω φώτα αναδεικνύουν το μεγαλύτερο πλάτος και παράγουν μια χαρακτηριστική νυχτερινή υπογραφή σε σχήμα C.
Κάθε μία από τις τέσσερις εκδόσεις Fiesta υιοθετεί τη δική της σχεδιαστική ταυτότητα που βασίζεται στον ‘καμβά’ που της προσφέρει η απλή βασική σχεδίαση και μπορεί να εξατομικευτεί περισσότερο με χρωματικά αντίθετα στοιχεία όπως η οροφή και τα καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών σε μαύρο, λευκό, Bohai Bay Mint ή το νέο Chrome Copper. Η παλέτα εξωτερικών αποχρώσεων περιλαμβάνει επίσης τη Blue Wave και Milano Grigio (για το Fiesta Vignale).
Η σχεδίαση της μάσκας του Fiesta Vignale, του πλαισίου της μάσκας, των πλαισίων των προβολέων ομίχλης, του πλαϊνού ένθετου και του διακοσμητικού στοιχείου του πίσω διαχύτη προσδίδει αίσθηση πολυτέλειας. Το Fiesta Titanium διαθέτει μία χρωμιωμένη μπάρα που αποτυπώνει την απλότητα της αληθινής πολυτέλειας. Κάθετοι προβολείς ομίχλης συνδέονται με ένα ‘χαμόγελο’ στον προφυλακτήρα δημιουργώντας μία εικόνα αισιοδοξίας και καλωσορίσματος.
Η απλή μάσκα τύπου πλέγματος του Fiesta ST-Line προδίδει τις υψηλές επιδόσεις αυτής της έκδοσης, ενώ το σπορ σχήμα του αμαξώματος είναι πιο γωνιώδες και επιθετικό. Τέλος, μία λειτουργική πίσω αεροτομή συμβάλλει στο κράτημα.
Το Fiesta Active διαφοροποιείται περαιτέρω με υπερυψωμένη ανάρτηση, σκούρα προστατευτικά που ξεκινούν από το χείλος του εμπρός προφυλακτήρα, περνούν από τους θόλους των τροχών και φτάνουν μέχρι πίσω. Η εξαγωνική σχεδίαση της μάσκας αναπαράγεται πίσω από τη σκούρα βάση πινακίδας στο πορτ-μπαγκάζ, ενώ η αντίθετα βαμμένη οροφή με μπάρες, αποτελούν στοιχεία που συμβάλλουν σε μία αίσθηση στιβαρότητας και ευελιξίας ταυτόχρονα.
Εσωτερικό
Η οδηγοκεντρική σχεδίαση του εσωτερικού του Fiesta είναι επηρεασμένη από τη σχέση των καταναλωτών με έξυπνες συσκευές και tablets. Προσφέροντας μία αίσθηση ευρυχωρίας το εσωτερικό υπόσχεται ένα χαλαρωτικό και αθόρυβο περιβάλλον το οποίο οι πελάτες μπορούν να διαμορφώσουν σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις με μία νέα γκάμα επιλογών εξατομίκευσης.
Οι επιλογές εξατομίκευσης περιλαμβάνουν διακοσμητικά στοιχεία για την κεντρική κονσόλα και το ταμπλό στην πλευρά του συνοδηγού, τις χειρολαβές ανοίγματος θυρών και τα καλύμματα καθρεπτών σε Race Red, Yellow, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue ή Chrome Copper.
Ο αριθμός διακοπτών στην κεντρική κονσόλα έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό με πολλά από τα χειριστήρια επικοινωνίας και ψυχαγωγίας να έχουν τοποθετηθεί σε νέες θέσεις στην οθόνη αφής 8 ιντσών. Η εργονομία και φυσικότητα της θέσης των χειριστηρίων και οθόνων επιβεβαιώθηκαν με τη βοήθεια λογισμικού παρακολούθησης των ματιών. Έτσι τόσο η οθόνη του ταμπλό οργάνων όσο και η κεντρική οθόνη είναι τοποθετημένες για να προσφέρουν σαφείς πληροφορίες με μια ματιά.
Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο χώρο για τα γόνατα κατά 16 χλστ χάρη στη χρήση νέων καθισμάτων με πιο λεπτές πλάτες που είναι πιο μαλακά και προσφέρουν μεγαλύτερη πλευρική στήριξη. Το υποβραχιόνιο των εμπρός καθισμάτων είναι τοποθετημένο ώστε να ωφελούνται κατά 19% περισσότεροι σωματότυποι (κυρίως οι ψηλότεροι και οι πιο κοντοί οδηγοί). Το κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, διαθέτει αναβαθμισμένη οσφυϊκή στήριξη για μεγαλύτερη άνεση και ενώ η θέση του προσκέφαλου έχει βελτιστοποιηθεί προς όφελος όλων των χρηστών.
Η πίσω πόρτα είναι φαρδύτερη για ευκολότερη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών. Βελτιωμένες δυνατότητες αποθήκευσης προσωπικών αντικειμένων προσφέρει ένα ντουλαπάκι μεγαλύτερο κατά 20% και ένας αποθηκευτικός χώρος 1λτ στην κεντρική κονσόλα. Στις πίσω πόρτες μπορούν να αποθηκευτούν μπουκάλια νερού 0,6λτ, ιδανικό πρέπει για οικογενειακές εκδρομές.
Συστήματα ασφάλειας
Τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας του Fiesta, σε συνδυασμό με μία ολοκληρωμένη γκάμα τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού αναμένεται να προσφέρουν στο μοντέλο την υψηλότερη βαθμολογία στην κατάταξη Euro NCAP. Το Fiesta ωφελείται από εικονικές δοκιμές πρόσκρουσης σε υπολογιστή ενός ολοκληρωμένου οχήματος, με τη βοήθεια προηγμένης νέας τεχνολογίας Ανάλυσης Πεπερασμένων Στοιχείων (Finite Element Analysis). Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών ασφαλείας, από τους αερόσακους μέχρι τις ενισχύσεις της δομής του αμαξώματος.
Το αμάξωμα αποτελείται από 36% περισσότερο ατσάλι βορίου για μεγαλύτερη αντοχή σε κομβικές περιοχές, όπως το πάνω τμήμα των νέων κολόνων Β. Η νέα σχεδίαση διατομής Τ μεταφέρει πιο αποτελεσματικά την ενέργεια από μία πλευρική σύγκρουση στην οροφή. Ανασχεδιασμένες δοκοί στις πόρτες προστατεύουν επιπλέον τους επιβάτες από τη διείσδυση σε μία πλευρική σύγκρουση, ενώ οι πόρτες περιλαμβάνουν τώρα και αισθητήρες πίεσης που επιτρέπουν την ενεργοποίηση των συστημάτων συγκράτησης αρκετά χιλιοστά του δευτερολέπτου νωρίτερα. Οι πλευρικοί αερόσακοι είναι σχεδιασμένοι για να απομακρύνουν το χέρι του επιβάτη από τη ζώνη σύγκρουσης.
Καινοτόμα συστήματα συγκράτησης περιλαμβάνουν ένα μηχανικό σύστημα που εμποδίζει την ολίσθηση της ζώνης ασφαλείας σε ένα ατύχημα και καταργεί την ανάγκη για αερόσακο γονάτων οδηγού. Τα εξωτερικά πίσω καθίσματα τώρα εφοδιάζονται επίσης με περιοριστές φορτίου και προ-εντατήρες (ένα στοιχείο που προσφερόταν προηγουμένως μόνο για τα εμπρός καθίσματα) για την καλύτερη συγκράτηση των επιβατών και την αποφυγή τραυματισμών από τη ζώνη.
Οι αερόσακοι του καθίσματος του συνοδηγού μπορούν να απενεργοποιούνται για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων, ζήτημα κρίσιμης σημασίας για τους γονείς. Η προστασία των πεζών αυξάνεται με προβολείς που είναι σχεδιασμένοι για να μετατοπίζονται προς τα πίσω σε μία σύγκρουση, όπως και το καπό και οι βάσεις υαλοκαθαριστήρων που υποχωρούν σε περίπτωση πρόσκρουσης με το κεφάλι του πεζού.
Κινητήρες
Μία γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel προδιαγραφών Euro Stage 6 προσφέρει επιδόσεις και οικονομία καυσίμου.
Ο γνωστός βενζινοκινητήρας 1.0L EcoBoost της Ford προσφέρεται σε εκδόσεις 100 , 125 και 140 ίππων, ενώ ένα νέο, 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με αρχιτεκτονική μειωμένων τριβών συμβάλει στην επίτευξη εκπομπών CO2 97 g/km. Προαιρετικά, διατίθεται ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο για την έκδοση 100 ίππων με χειριστήρια αλλαγών στο τιμόνι (paddles).
Ο υπερτροφοδοτούμενος, 3κύλινδρος 1.0L EcoBoost χρησιμοποιεί τεχνολογίες όπως άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης, Twin-independent Variable Cam Timing, και μία καινοτόμο έκκεντρη σχεδίαση στροφάλου για αθόρυβη λειτουργία των τριών κυλίνδρων.
Ο κινητήρας 1.5L TDCi 120 ίππων της Ford είναι ο πρώτος diesel υψηλής ισχύος που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Fiesta, προσφέροντας συνδυασμό ισχύος, ροπής και οικονομίας καυσίμου, 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και προβλεπόμενες εκπομπές CO2 89 g/km. Ο κινητήρας 1.5L TDCi προσφέρεται επίσης με 85 ίππους (10 ίππους περισσότερους από το απερχόμενο Fiesta) με εκπομπές της τάξης των 82 g/km CO2 που υποστηρίζονται από το νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.
Ο κινητήρας 1.5L TDCi χρησιμοποιεί βελτιστοποιημένη σχεδίαση θαλάμου καύσης, υπερσυμπίεση (με τεχνολογία μεταβλητής γεωμετρίας για την έκδοση 120 ίππων) και ψεκασμό καυσίμου που βελτιώνει την πολιτισμένη λειτουργία. Η λειτουργία Smart Regenerative Charging βελτιώνει την απόδοση, ελέγχοντας την εμπλοκή του εναλλάκτη που φορτίζει τη μπαταρία όταν το όχημα ρολάρει ή φρενάρει.
Ο βενζινοκινητήρας 1.1L μοιράζεται την αρχιτεκτονική ενός 3κύλινδρου με τον 1.0-L EcoBoost, και συνδυάζεται με νέο, 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο στις εκδόσεις 70 και 85 ίππων, αντικαθιστώντας τον απερχόμενο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.25L και αποδίδοντας περισσότερη ισχύ και μειωμένες εκπομπές CO2 κάτω από 101 g/km.
Η απόδοση αυξάνεται ακόμα περισσότερο με την τεχνολογία Auto Start Stop που προσφέρεται για όλους τους κινητήρες, και το Active Grille Shutter για τους 1.0L EcoBoost και 1.5L TDCi 85 ίππων. Ένα νέο μπουτόν Eco για μηχανικά κιβώτια προσαρμόζει τη χαρτογράφηση κινητήρα και απόκρισης γκαζιού για να μπορούν οι οδηγοί να εξοικονομούν περισσότερο καύσιμο όταν το επιθυμούν. Οι ποδιές στο κάτω τμήμα του αμαξώματος μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση.
Οδική συμπεριφορά
Η επόμενη γενιά Fiesta βασίζεται σε μία δυναμική συμπεριφορά για να προσφέρει περισσότερη πρόσφυση, μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος, βελτιωμένη αίσθηση από το τιμόνι σε συνδυασμό με την οδηγική ποιότητα και πολιτισμένη λειτουργία.
Η αυξημένη χρήση ατσαλιού βορείου, η συγκόλληση μέσω λέιζερ, τα πιο άκαμπτα σημεία έδρασης του εμπρός υποπλαισίου και οι συγκολλημένες βάσεις του ημιάκαμπτου άξονα πετυχαίνουν μία αύξηση στρεπτικής ακαμψίας κατά 15%. Το εμπρός μετατρόχιο είναι αυξημένο κατά 30 χλστ, το πίσω μετατρόχιο κατά 10 χλστ και το μεταξόνιο κατά 4 χλστ, με αποτέλεσμα η ανάρτηση να βελτιστοποιείται για χρήση μεγαλύτερων τροχών έως 18 ιντσών. Μία ελαφρύτερη, πιο άκαμπτη κοίλη αντιστρεπτική δοκός συμβάλλει επίσης στον καλύτερο έλεγχο κλίσεων αμαξώματος και στη βελτιωμένη αίσθηση του τιμονιού. Η τριβή στο σύστημα διεύθυνσης έχει μειωθεί κατά 20% ενώ τα κιβώτια προσφέρουν τώρα πιο ομαλές αλλαγές σχέσεων.
Το πλαίσιο προσφέρει 10% περισσότερη πρόσφυση στις στροφές, με την υποστήριξη του Electronic Torque Vectoring Control που αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία, εφαρμόζοντας ελαφρά πέδηση στους εσωτερικούς τροχούς για να εξασφαλίσει πρόσφυση και ευστάθεια στις στροφές. Οι αποστάσεις φρεναρίσματος στα 100 km/h μειώνονται πάνω από 8% . Πίσω δισκόφρενα τοποθετούνται σε μοντέλα ισχύος άνω των 100 ίππων.
Νέα σαϊλεντμπλόκ της ανάρτησης με διπλά ψαλίδα έχουν διπλάσια ακαμψία συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, για μεγαλύτερη ακρίβεια στην απόκριση του τιμονιού. Τα σαϊλεντμπλόκ μάλιστα είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να απορροφούν καλύτερα τις ανωμαλίες το οδοστρώματος, ενώ σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη αντιστρεπτική δοκό του ημιάκαμπτου άξονα μειώνουν τους κραδασμούς σε σαμαράκια και το θόρυβο που μεταφέρεται από το δρόμο στην καμπίνα.
Νίκος Τσάδαρης