Η Opel ανατρέπει τα δεδομένα της ηλεκτρικής μετακίνησης στο φετινό Παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου με το όχημα μπαταρίας Ampera-e, που διαθέτει αυτονομία πάνω από 500 χλμ. (κατά τον κύκλο μετρήσεων NEDC).

Ενώ ο κύκλος NEDC είναι σημαντικός για τη δημιουργία συγκρίσιμων δεδομένων, εν τούτοις δεν αντικατοπτρίζει την καθημερινή πραγματικότητα. Σε πραγματικές συνθήκες, παράγοντες όπως τα χαρακτηριστικά του δρόμου, οι καιρικές συνθήκες, το οδηγικό στυλ ή το πρόσθετο φορτίο επηρεάζουν την αυτονομία. Γι’ αυτό η Opel δοκίμασε το Ampera-e κατά προσέγγιση σύμφωνα με το προφίλ ταχύτητας που ορίζει ο κύκλος WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) (Συντομευμένη διαδικασία δοκιμών). Τα αποτελέσματα του WLTP προσεγγίζουν περισσότερο τα πραγματικά οδηγικά δεδομένα.

ampera2

Το Ampera-e επέδειξε τα διαπιστευτήριά του και εδώ, καθώς με βάση τη δοκιμή εξέλιξης, οι μηχανικοί υπολογίζουν ότι η συνδυασμένη αυτονομία του κύκλου WLTP υπερβαίνει τα 380 χλμ. Όπως είναι φυσικό, η αυτονομία σε καθημερινή χρήση μεταβάλλεται και εξαρτάται από το προσωπικό οδηγικό στυλ και εξωγενείς παράγοντες.

Εκτός από την ξεγνοιασιά σε μεγάλα ταξίδια, το Ampera-e προσφέρει επίσης το δυναμισμό ενός σπορ αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις του ηλεκτροκινητήρα ισοδυναμούν με 204 ίππους για άνετη εκκίνηση από στάση ή είσοδο στον αυτοκινητόδρομο, δύο από τα δυνατά σημεία του Ampera-e. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιταχύνει από 0 στα 50 χλμ σε 3,2”, ενώ καθώς οι μεγάλες μπαταρίες χωρητικότητας 60 kWh είναι έξυπνα ενσωματωμένες στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, το αυτοκίνητο προσφέρει επίσης άφθονο χώρο για πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών επιπέδου 5θυρου μοντέλου.

Νίκος Τσάδαρης