Στο μικροσκόπιό τους βάζουν οι αρμόδιες υπηρεσίες στις ΗΠΑ την πρώτη περίπτωση θανάτου οδηγού ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου Tesla, ο οποίος είχε αφήσει τον έλεγχο του οχήματος στον αυτόματο πιλότο και αυτό συγκρούσθτκε με ένα φορτηγό.
Οι αρχές, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Reuters, διερευνούν τη συμπεριφορά του συστήματος Autopilot της Tesla, το οποίο αλλάζει αυτόματα λωρίδες κυκλοφορίας και παίρνει διάφορες άλλες πρωτοβουλίες (επιτάχυνση, φρένο κ.α.), εφόσον το έχει επιτρέψει ο οδηγός, ανάλογα με την κίνηση στο δρόμο.
Η Tesla, με ανακοίνωσή της, παραδέχθηκε ότι το σύστημα αυτόματου πιλότου «απέτυχε να αναγνωρίσει τη λευκή πλευρά του φορτηγού που πλησίαζε, με φόντο ένα έντονα φωτισμένο ουρανό» και έκανε λόγο για «τραγική απώλεια».
Το δυστύχημα, που συνέβη στη Φλόριντα σε μια ηλιόλουστη μέρα, είχε ως συνέπεια τον θάνατο του 45χρονου οδηγού του μοντέλου S της Tesla, ενώ ο οδηγός της νταλίκας δεν έπαθε τίποτε. Το άσπρο φορτηγό που προηγείτο, έστριψε αριστερά σε μια διασταύρωση, αλλά το αυτοκίνητο δεν έκοψε ταχύτητα, χτύπησε στη νταλίκα, βγήκε από το δρόμο και έπεσε πάνω σε ένα στύλο.
«Ούτε το Autopilot ούτε ο οδηγός αντιλήφθηκαν τη λευκή πλευρά του φορτηγού και έτσι το όχημα δεν φρέναρε» ανέφερε η εταιρεία, οι μετοχές της οποίας σημείωσαν υποχώρηση μετά το συμβάν και τη σχετική διερεύνησή του από τις Αρχές.
Η Tesla ανέφερε ότι μέχρι σήμερα τα οχήματά της που διαθέτουν το Autopilot έχουν διανύσει 130 εκατομμύρια μίλια χωρίς κάποιο πρόβλημα ασφάλειας και υποστήριξε ότι το δυστύχημα οφειλόταν σε «υπερβολικά σπάνιες περιστάσεις».
Οι Αρχές εξετάζουν κατά πόσο υπήρξε δυσλειτουργία του συστήματος αυτόματου πιλότου. Αν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο η εταιρεία μπορεί να υποχρεωθεί σε ανάκληση οχημάτων για να προβεί στις αναγκαίες τεχνικές διορθώσεις. Αν όντως αυτό συμβεί, δεν αποκλείεται η Tesla να προβεί σε ασύρματη αναβάθμιση του λογισμικού του μοντέλου S, χωρίς να χρειασθεί να ανακαλέσει τα ίδια τα οχήματά της.
Το περιστατικό μπορεί να αμαυρώσει τη φήμη της αυτόνομης τεχνολογίας στα αυτοκίνητα, καθώς η ασφάλεια αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για τις κυβερνήσεις, για τους οδηγούς και ευρύτερα για το κοινό.
To Autopilot εμφανίσθηκε πέρυσι τον Οκτώβριο και μέχρι σήμερα έχει εγκατασταθεί σε περίπου 25.000 ηλεκτρικά σεντάν S, καθένα από τα οποία κοστίζει τουλάχιστον 66.000 δολάρια. Ο ίδιος ο επικεφαλής της Tesla Έλον Μασκ είχε εξ αρχής συστήσει στους οδηγούς να βρίσκονται σε εγρήγορση, όταν χρησιμοποιούν το αυτόματο σύστημα, καθώς, όπως είχε πει, «ο οδηγός δεν μπορεί να αποποποιείται κάθε ευθύνης».
Στη νέα ανακοίνωσή της η εταιρεία επισημαίνει ότι «το Autopilot βελτιώνεται συνεχώς, αλλά είναι μια νέα τεχνολογία, που δεν είναι τέλεια και βρίσκεται ακόμη σε δοκιμαστική φάση».