Στην κατάθεση αγωγής κατά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen προχώρησαν 278 θεσμικοί επενδυτές από όλο τον κόσμο, με την οποία ζητούν 3,3 δις ευρώ για τη χειραγώγηση των εκπομπών ρύπων των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της, αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg. Η αγωγή αυτή, που κατατέθηκε στο Μπράουνσβαϊγκ, αποτελεί τη μεγαλύτερη έως σήμερα νομική δοκιμασία της εταιρείας στη Γερμανία, μετά από ένα κύμα αγωγών στις ΗΠΑ για το ίδιο σκάνδαλο. Στην αγωγή υποστηρίζεται ότι η Volkswagen απέτυχε να δημοσιοποιήσει έγκαιρα πληροφορίες για το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων.
Η υπόθεση έρχεται έξι σχεδόν μήνες μετά την παραδοχή από τη Volkswagen ότι είχε εγκαταστήσει λογισμικό στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της για να εξαπατά τους ελέγχους εκπομπών αερίων, ένα σκάνδαλο που εξαπλώθηκε σε όλη την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το δικαστήριο του Μπράουνσβαϊγκ ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι εκκρεμούν 65 υποθέσεις για το θέμα αυτό. Η γερμανική εταιρεία αντιμετωπίζει, επίσης, έναν μεγάλο αριθμό αγωγών στις ΗΠΑ καθώς και ποινικές διώξεις σε διάφορες χώρες.
Καθώς η Volkswagen αρνήθηκε να συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις για έναν διακανονισμό και δεν θα παραιτηθεί του δικαιώματός της για τον προβλεπόμενο χρόνο παραγραφής, ήταν αναγκαία η υποβολή της αγωγής, δήλωσε ο δικηγόρος Αντρέας Τιλπ, ο οποίος εκπροσωπεί επενδυτές σε πολλές γερμανικές υποθέσεις που αφορούν θέματα διαφάνειας στην κεφαλαιαγορά.
Μεταξύ των εναγόντων στη νέα υπόθεση κατά της VW περιλαμβάνονται επενδυτές από την Αυστραλία, την Αυστρία, τη Δανία, τον Καναδά, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ιαπωνία, το Λουξεμβούργο, την Ολλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία, την Ελβετία, τη Βρετανία, τις ΗΠΑ και την Ταϊβάν. Σε αυτούς περιλαμβάνονται, επίσης, 17 γερμανικές εταιρείες διαχείρισης επενδύσεων καθώς και ασφαλιστικές εταιρίες και το Ασφαλιστικό Ταμείο Δημοσίων Υπαλλήλων της Καλιφόρνια, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα στις ΗΠΑ, δήλωσε ο Τιλπ. ‘Αλλοι 20 θεσμικοί επενδυτές, που ζητούν πάνω από 1 δις ευρώ, βρίσκονται σε συζητήσεις με την εταιρεία για μία νέα αγωγή, δήλωσε ο Τιλπ, ο οποίος κατέθεσε την πρώτη ατομική υπόθεση μετόχου κατά της VW την 1η Οκτωβρίου.