Σύμφωνα με τις στατιστικές, ένα αυτοκίνητο συγκρούεται με ένα ελάφι, ζαρκάδι ή μία άγρια αρκούδα κάθε 2,5 λεπτά στη Γερμανία. Στο σκοτάδι, η πιθανότητα ενός ατυχήματος αυξάνεται κυρίως σε δασώδεις περιοχές. Τις μεγαλύτερες νύχτες της χρονιάς, όπως πριν από τα Χριστούγεννα, πάνω από 16 ώρες μεσολαβούν από τη δύση μέχρι την επόμενη ανατολή, διάστημα στο οποίο τα ζώα μπορούν να κινούνται απαρατήρητα. Εμφανώς, οι πιο φορτωμένες ώρες από απόψεως κυκλοφορίας είναι τότε, που σημαίνει ότι είναι συχνότερες και οι συγκρούσεις οχημάτων με ζώα.
Οι οδηγοί που μπορούν να βλέπουν πιο μακριά και να αναγνωρίζουν τους κινδύνους νωρίτερα θα έχουν σαφές πλεονέκτημα. Το προσαρμοζόμενο σύστημα φωτισμού LED matrix του νέου Astra επιτρέπει οδήγηση με μόνιμα αναμμένη τη μεγάλη σκάλα, χωρίς να θαμπώνει τους άλλους χρήστες των δρόμων. Αυτό κάνει ευδιάκριτα τα διερχόμενα ζώα πριν εμφανιστούν στο φωτεινό κώνο των συμβατικών προβολέων. Η ευφυής τεχνολογία φωτισμού αναγνωρίζει τα αντίθετα ερχόμενα και προπορευόμενα οχήματα και απλά χαμηλώνει τα φώτα.
Adaptive LED matrix light
Αποτελούμενα από 16 τμήματα LED (οκτώ σε κάθε πλευρά του οχήματος) το νέο σύστημα LED matrix ενεργοποιεί τη μεγάλη σκάλα μόλις το αυτοκίνητο εξέρχεται από μία αστική περιοχή και στη συνέχεια προσαρμόζει αυτόματα και συνεχώς το μήκος και την κατανομή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας. Χρησιμοποιώντας πληροφορίες από την εμπρός κάμερα Opel Eye για την ανίχνευση της πηγής φωτός από ένα επερχόμενο ή προπορευόμενο όχημα, το IntelliLux απενεργοποιεί αυτόματα τμήματα LED στη σχετική ζώνη που πιθανόν θα «τύφλωναν» τους άλλους οδηγούς, ένα αποφασιστικό πλεονέκτημα ασφάλειας.
Αυτό επιβεβαιώνεται σε έρευνα που διεξήγαγε το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Darmstadt με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία LightSightSafety. Με ταχύτητες 80 km/h, οδηγοί που έχουν στη διάθεσή τους συστήματα full LED matrix αντιλαμβάνονται αντικείμενα στο πλάι του δρόμου περίπου 30-40 m νωρίτερα σε σχέση όσους χρησιμοποιούν συμβατικά φώτα αλογόνου προβολέων xenon. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να αντιδράσουν 1,5’’ ταχύτερα, για παράδειγμα όταν εμφανίζεται ξαφνικά στο δρόμο ένα ζώο.
Ωστόσο, δεν επωφελούνται μόνον οι οδηγοί Astra από το IntelliLux LED. Όταν η κάμερα ανιχνεύσει πηγές φωτός από αντίθετα ερχόμενα ή προπορευόμενα οχήματα, ατομικές λυχνίες LED στη σχετική ζώνη απενεργοποιούνται, «συσκοτίζοντας» την περιοχή γύρω από τα οχήματα. Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου και της γύρω περιοχής παραμένουν άριστα φωτισμένα.
Οι μηχανικοί της Opel έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά προσιτό και ευφυές σύστημα πλήρους λειτουργικότητας LED με το IntelliLux LED. Επειδή δεν θα παραγγείλουν όλοι οι αγοραστές Astra ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, η τεχνολογία πρέπει να μπορεί να αναγνωρίζει εάν το όχημα βρίσκεται σε αστική περιοχή ή στον αυτοκινητόδρομο για παράδειγμα. Επομένως, το IntelliLux είναι το πρώτο σύστημα φωτισμού matrix σε μοντέλο μαζικής παραγωγής που αντιδρά συνεχώς στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος χωρίς να χρειάζεται πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης. Εκτός από τις πολλές αυτόματες ρυθμίσεις δέσμης μεσαίας και μεγάλης σκάλας φώτων, το IntelliLux LED προσφέρει επίσης ειδικό πρόγραμμα φωτισμού αυτοκινητόδρομου που αυξάνει περαιτέρω την ασφάλεια τη νύχτα. Τέλος μία ειδική λειτουργία Φωτισμού Υποδοχής (Welcome Light) διευκολύνει την είσοδο και έξοδο από το Astra στο σκοτάδι.
Νίκος Τσάδαρης