Την ανάκληση 91.800 οχήματα που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ γιατί παρουσιάζουν ένα πρόβλημα στον εκκεντροφόρο άξονα και ενδέχεται να εμφανίσουν προβλήματα κατά τη διαδικασία του φρεναρίσματος, ανακοίνωσε η Volkswagen!
Η ανάκληση αφορά τα βενζινοκίνητα μοντέλα Beetle, Golf, Jetta και Passat.
Το σπάσιμο του εκκεντροφόρου άξονα μπορεί να προκαλέσει απώλεια ισχύος του κινητήρα και, κατά συνέπεια, να καθυστερήσει το σταμάτημα του οχήματος κατά το φρενάρισμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο ενός δυστυχήματος. Μέχρι σήμερα πάντως δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί λόγω του προβλήματος αυτού.
Εξάλλου, η VW και η θυγατρική της, Audi, ανέστειλαν σήμερα στις ΗΠΑ την πώληση καινούριων και μεταχειρισμένων μοντέλων ντίζελ, μετά τις νέες κατηγορίες των αμερικανικών αρχών.
Η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε την επομένη της απόφασης της Porsche -άλλης μάρκας πολυτελείας που ανήκει στον γερμανικό κολοσσό- να αναστείλει την πώληση των ντιζελοκίνητων Cayenne.
Στην Audi, η απόφαση αφορά τα μοντέλα A6, A7, A8 και A8L των ετών 2014 και 2016, καθώς και τα μοντέλα 4×4 Q5 και Q7. Η VW σταματά την πώληση του SUV Touareg (μοντέλα 2014-16). Οι αποφάσεις αυτές αφορούν επίσης τα μεταχειρισμένα οχήματα του έτους 2013.
Την ίδια ώρα, από τα 800.000 οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen που διαπιστώθηκε ότι εξέπεμπαν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα (CO2) από όσο υποστήριζε η εταιρεία, τα 98.000 είναι βενζινοκίνητα, ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας Αλεξάντερ Ντόμπριντ.
«Σήμερα μας είπαν ότι μεταξύ των οχημάτων που αφορά το θέμα αυτό, τα 98.000 είναι βενζινοκίνητα» είπε ο υπουργός σε μια συνεδρίαση του κοινοβουλίου που ήταν αφιερωμένη στο σκάνδαλο της VW.
Αργά το βράδυ της Τρίτης ο γερμανικός κολοσσός αποκάλυψε ότι είχε υποτιμήσει τα επίπεδα εκπομπής του CO2 σε 800.000 οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη και, κατά συνέπεια, είχε υποτιμήσει και την κατανάλωση καυσίμου.
Η γερμανική εφημερίδα FAZ, επικαλούμενη εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας, παρουσιάζει =ένα παράδειγμα: το Golf Blue Motion εκπέμπει περισσότερα από 100 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο και όχι 90 γραμμάρια, όπως αναφέρεται στις τεχνικές προδιαγραφές του. Το ανώτατο όριο που έχουν θέσει οι ευρωπαϊκές αρχές είναι 130 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Ο Ντόμπριντ χαρακτήρισε «απαράδεκτες» τις νέες αποκαλύψεις και τόνισε ότι η Volkswagen θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της, δηλαδή, μεταξύ άλλων, να αποζημιώσει το κράτος για τα φορολογικά έσοδα που στερήθηκε εξαιτίας του ψέματος αυτού. Στη Γερμανία, όσο λιγότερο ρυπαίνουν τα οχήματα το περιβάλλον, τόσο μικρότερα τέλη κυκλοφορίας πληρώνουν οι ιδιοκτήτες τους.