Σύσκεψη πραγματοποιεί σήμερα το εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen καθώς εκπνέουν οι προθεσμίες των γερμανικών ρυθμιστικών αρχών και των μελών του αμερικανικού Κογκρέσου προκειμένου η αυτοκινητοβιομηχανία να δώσει εξηγήσεις για το σκάνδαλο της παραποίησης των τιμών ρύπων καθώς και τις ενέργειές της σχετικά με το θέμα αυτό.
Το 20μελές συμβούλιο συνεδριάζει από τις 10.00 περίπου το πρωί ώρα Ελλάδας στα κεντρικά γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Βολφσμπουργκ. Σύμφωνα με πηγές η συνεδρίαση αναμένεται να κρατήσει ώρες.
Μετά την παραδοχή της ότι χειραγώγησε τις δοκιμές για τις εκπομπές ρύπων στις ΗΠΑ, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται πιέσεις να κατονομάσει τους υπευθύνους, να πει σε πόσα οχήματα που είχαν το παράνομο λογισμικό θα γίνουν μετατροπές και εάν εφαρμόστηκαν ανάλογες πρακτικές και στην Ευρώπη.
Η Ομοσπονδιακή Αρχή Ασφαλείας Οχημάτων (ΚΒΑ) της Γερμανίας έχει δώσει στη Volkswagen περιθώριο έως σήμερα για να εξηγήσει το πώς ακριβώς σκοπεύει να καταστήσει τα οχήματα με κινητήρες ντίζελ συμβατά με τη νομοθεσία για την εκπομπή ρύπων.
Την ίδια ώρα, οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες αγωνιούν να μάθουν εάν οι μετατροπές θα επηρεάσουν την οικονομία καυσίμου και τις επιδόσεις των οχημάτων ενώ οι αναλυτές θέλουν να μάθουν το τελικό κόστος της ανάκλησης των αυτοκινήτων.
Το εποπτικό συμβούλιο, κατά τη συνεδρίαση του οποίου αναμένεται να επιβεβαιωθεί ότι ο πρώην οικονομικός διευθυντής Χανς-Ντίτερ Πετς θα αναλάβει την προεδρία του ομίλου, θα ενημερωθεί για την εσωτερική έρευνα στο σκάνδαλο, είπαν δύο πηγές με γνώση του θέματος.
Παρών θα είναι και εκπρόσωπος της αμερικανικής νομικής εταιρίας Jones Day, που διεξάγει ανεξάρτητη έρευνα. Μια από τις πηγές είπε ότι είναι πολύ νωρίς να κατανομαστούν οι υπεύθυνοι και ότι στη διοίκηση επικρατεί σχεδόν κλίμα πανικού ενόψει της αυριανής κατάθεσης του επικεφαλής της αμερικανικής μονάδας ενώπιον εποπτικής επιτροπής του Κογκρέσου.
Την ίδια ώρα, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει προσωρινά την παράδοση των επαγγελματικών οχημάτων Caddy στη Σουηδία. Ο Μάρκους Τόμασφολκ, επικεφαλής ενημέρωσης του ομίλου Volkswagen στη Σουηδία, είπε ότι οι πελάτες θα μπορουν να παραγγέλνουν το όχημα, το οποίο, ωστόσο, δεν θα παραλαμβάνουν μέχρι να ολοκληρωθεί η ενημερωμένη έκδοση των κινητήρων ντίζελ Euro 5.
Το όχημα Caddy είναι το μόνο νέο μοντέλο της VW που πωλείται στη Σουηδία με κινητήρα Euro 5, το οποίο σχετίζεται με το σκάνδαλο των παραποιημένων τιμών για τους ρύπους. Το επιβατικό μοντέλο Caddy έχει κινητήρα Euro 6, εξήγησε ο Τόμασφολκ.
Στην Αυστραλία, ο αριθμός των οχημάτων που πουλήθηκαν με το επίμαχο λογισμικό ξεπέρασε τις 90.000 από τις 77.000, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων Audi.
Η αυστραλιανή μονάδα της Volkswagen είπε ότι είχε δημιουργήσει μια ιστοσελίδα προκειμένου να εξακριβώσουν οι πελάτες της εάν οι επίμαχοι κινητήρες ντίζελ ΕΑ 189 είχαν εγκατασταθεί στα οχήματά τους – που περιλαμβάνουν περίπου 55.000 επιβατικά Volkswagen, 5.000 Skoda και περισσότερα από 17.000 επαγγελματικά οχήματα Volkswagen.
Εκπρόσωπος της Audi Αυστραλίας επιβεβαίωσε ότι η συσκευή είχε τοποθετηθεί και σε 14.000 οχήματα Audi.