Η διαδικασία ανάκλησης των οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με τους κινητήρες ντίζελ οι οποίοι βρίσκονται στο επίκεντρο του σκανδάλου στη Volkswagen θα αρχίσει τον Ιανουάριο και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του 2016, ανακοινώνει στην πρώτη του συνέντευξη στον Τύπο ο νέος διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ματίας Μίλερ.
«Παρουσιάζουμε αυτήν την εβδομάδα στην Ομοσπονδιακή Αρχή Ασφαλείας Οχημάτων (KBA) προτάσεις για τεχνικές λύσεις. Εάν γίνουν αποδεκτές, θα παραγγείλουμε τα ανταλλακτικά. Εάν όλα γίνουν κατά τα προβλεπόμενα, μπορούμε να αρχίσουμε τις επισκευές τον Ιανουάριο», δηλώνει ο Ματίας Μίλερ στη συνέντευξη που δημοσιεύεται στο σημερινό φύλλο της Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Σύμφωνα με τον Μίλερ, τα περισσότερα από τα οχήματα δεν έχουν ανάγκη παρά από μία μετατροπή του λογισμικού του κινητήρα, αλλά για ορισμένα θα χρειασθούν βαριές παρεμβάσεις, και «όλα θα γίνουν, φυσικά, χωρίς επιβάρυνση του πελάτη», διευκρινίζει ο επικεφαλής της Volkswagen.
Παραθέτοντας το πρόγραμμα εξοικονόμησης δαπανών που σχεδιάζει να εφαρμόσει η εταιρία, ο Μίλερ αναφέρεται στη αναβολή επενδύσεων σε υποδομές και εξοπλισμό, στην αναθεώρηση μεγάλου αριθμού προγραμμάτων, όπως η παραγωγή πολυτελών μοντέλων, καθώς και στην επανεξέταση επενδύσεων της εταιρείας στον τομέα του ποδοσφαίρου.
Με την Volkswagen είναι στενά συνδεδεμένη η τύχη της ποδοσφαιρικής ομάδας του Βόλφσμπουργκ, πόλης που έχει κτισθεί γύρω από το εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Volkswagen είναι ο μοναδικός ιδιοκτήτης της ομάδας και κύριος χορηγός της από τη δεκαετία του ΄50. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η εταιρεία δαπανά ετησίως περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ για να λάμπει η ομάδα στην μπουντεσλίγκα φέροντας το λογότυπο “VW” στις στολές της.
Η Volkswagen και οι θυγατρικές της υποστηρίζουν συνολικά 17 επαγγελματικές γερμανικές ομάδες της Α και της Β κατηγορίας. Έτσι η Audi είναι μέτοχος της Μπάγερν Μονάχου και της FC Ίνγκολσταντ.
Χθες, ο Ματίας Μίλερ, απευθυνόμενος σε 20.000 εργαζομένους του ομίλου στην έδρα της Volkswagen στο Βόλφσμπουργκ προειδοποίησε ότι η αποκατάσταση τη ζημιάς που προκάλεσε το σκάνδαλο στην εταιρεία «δεν θα είναι ανώδυνη».
Αναφερόμενος στα πρόσωπα που φέρουν την ευθύνη για το σκάνδαλο ο νέος διευθύνων σύμβουλος δηλώνει στη γερμανική εφημερίδα ότι δεν ανήκουν στη διεύθυνση της εταιρείας, αλλά πρόκειται για «κάποια στελέχη του τομέα ανάπτυξης».
«Από όσο γνωρίζω, μόνο λίγοι υπάλληλοι εμπλέκονται», δηλώνει . «Τέσσερα άτομα, ανάμεσά τους τρεις διευθυντές υπεύθυνοι σε διάφορες χρονικές περιόδους για την ανάπτυξη των κινητήρων στη Volkswagen, έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα εν αναμονή του αποτελέσματος της εσωτερικής έρευνας. «Άλλοι έχουν ήδη συνταξιοδοτηθεί», προσθέτει.
Ο γερμανικός Τύπος έχει κατονομάσει επανειλημμένως τον επικεφαλής του τομέα ανάπτυξης Ούλριχ Χάκενμπεργκ, χωρίς το όνομά του να έχει επιβεβαιωθεί από την εταιρεία.
«Δεν πιστεύω ότι η διεύθυνση της Volkswagen γύρω από τον Μάρτιν Βίντερκορν, γνώριζε. Πιστεύετε πραγματικά ότι ο επικεφαλής έχει τον χρόνο να ασχολείται με την εσωτερική ζωή των λογισμικών του κινητήρα;», αναρωτιέται.
Η κατασκευή ενός κινητήρα «είναι μία πολύπλοκη διαδικασία που προϋποθέτει τη διαδραστική λειτουργία προγραμματιστών, σχεδιαστών κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων», εξηγεί προσθέτοντας ότι «κανονικά η διεύθυνση δεν αναμειγνύεται απευθείας».