Ένα από τα σημαντικότερα μειονεκτήματα των SUV είναι το υψηλό κόστος χρήσης. Το κόστος χρήσης επηρεάζεται από την κατανάλωση καύσιμου, τη δαπάνη για συντήρηση και τα τέλη κυκλοφορίας.
Η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται κυρίως λόγω, των κινητήρων υψηλού κυβισμού, του συστήματος τετρακίνησης, του μεγάλου βάρους, του όγκου του αμαξώματος και της αεροδυναμικής. Επίσης το κόστος χρήσης επηρεάζεται αρνητικά από τη δαπάνη για τη συντήρηση και την επιβάρυνση από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στη προσπάθεια τους να περιορίσουν τη δαπάνη του καταναλωτή μετά την αγορά του αυτοκινήτου, διαμορφώνουν κατάλληλα όλες τις προαναφερόμενες παραμέτρους.
Για να περιορίσουν την κατανάλωση καύσιμου επιλέγουν κινητήρες μικρότερου κυβισμού με υψηλή όμως απόδοση και μεγαλύτερη ποσότητα ροπής.
Επίσης αυξάνουν το ποσοστό των βενζινοκινητήρων στην παλέτα των μονάδων παροχής ισχύος ενώ εξελίσσουν περαιτέρω και τις ντιζελοκίνητες μονάδες. Τα νέα συστήματα τετρακίνησης είναι εξελιγμένα και μικρότερου βάρους. Προσφέρουν αμεσότερη εμπλοκή του πίσω άξονα όταν απολεσθεί μεγάλο ποσοστό της πρόσφυσης του εμπρός άξονα.
Σύμμαχος στη προσπάθεια είναι και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία εντοπίζουν πολύ γρήγορα τις συνθήκες οδήγησης και τις παραμέτρους, δίνοντας τις καλύτερες επιλογές για να διατηρηθεί η απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου.
Το βάρος περιορίζεται με τη χρήση νέων ελαφρύτερων υλικών στα περισσότερα τμήματα του αυτοκινήτου. Ο όγκος της κατασκευής μειώνεται σταδιακά ενώ ανεκτίμητη είναι και η συμβολή της αεροδυναμικής στη διαμόρφωση του σχήματος και της εξοικονόμησης καύσιμου.
Όσον αφορά την δαπάνη για τη συντήρηση πλέον τα νέα μοντέλα έχουν ανάγκη από αραιότερη συντήρηση ενώ γίνεται προσπάθεια να μειωθεί και η ποσότητα των τμημάτων που θέλουν αντικατάσταση. Η μείωση της κατανάλωσης έχει άμεση επίπτωση και στο επίπεδο των εκπομπών του CO2. Οι εκπεμπόμενοι ρύποι επιβαρύνουν το περιβάλλον και είναι υπεύθυνοι σε μεγάλο ποσοστό για την ποιότητα της ζωής των πολιτών.
Ανάλογα με τη ποσότητα των ρύπων καθορίζονται και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Στην Ελλάδα, απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν ποσότητα CO2 κάτω από τα 100 γραμ./χλμ. Επίσης όσα αυτοκίνητα έχουν εκπομπές CO2 κάτω από 140 γραμ./χλμ. κυκλοφορούν καθημερινά στο δακτύλιο.