Ο διαγωνισμός της Eurovision είναι μια διοργάνωση, η οποία χρειάζεται απόλυτη συγκέντρωση από τους εργαζόμενους στην παραγωγή και απόλυτο συγχρονισμό. Ο χρόνος ανάμεσα στην παρουσίαση δύο τραγουδιών είναι ελάχιστος και όλα πρέπει να πάνε… ρολόι. Συγκεκριμένα, οι άνθρωποι της παραγωγής έχουν μόλις 50 δευτερόλεπτα να απομακρύνουν τα props του προηγούμενου act, να στήσουν τα σκηνικά του επόμενου, να σκουπίσουν τη σκηνή, να ρυθμίσουν φωτιστικά και κάμερες και φυσικά να είναι απόλυτα έτοιμος ο καλλιτέχνης.

Σε αυτά τα 50 δευτερόλεπτα η σκηνή παίρνει… φωτιά και επικρατεί η απόλυτη παράνοια. Μόλις, όμως, το επόμενο act ξεκινήσει και η εικόνα είναι πάλι «ζωντανή» όλα είναι υπέροχα! Αυτά τα 50 δευτερόλεπτα είναι ο χρόνος διάρκειας του εισαγωγικού βίντεο κάθε χώρας.

Είναι εύκολο αυτό; Όχι φυσικά! Και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που η Eurovision θεωρείται ένα από τα κορυφαία τηλεοπτικά γεγονότα με εκατομμύρια τηλεθεατές ανά τον κόσμο. Προκειμένου όλα να είναι τέλεια για τη Eurovision, οι συντελεστές προετοιμάζονται πολλούς μήνες πριν.

Το μονόπλανο της Σάττι

Για πρώτη φορά στον διαγωνισμό της Eurovision τραγούδια παρουσιάστηκαν με μονόπλανο. Μια κάμερα παρακολουθούσε τον καλλιτέχνη καθ’ όλη τη διάρκεια της ερμηνείας του. Το ίδιο έγινε και στην περίπτωση της Μαρίνας Σάττι. Οι τηλεθεατές παρακολούθησαν τη Μαρίνα Σάττι να ερμηνεύει το «ZARI» και η κάμερα ακολουθούσε την κάθε της κίνηση. Αυτό που δεν είδαν, όμως, οι τηλεθεατές ήταν τον εικονολήπτη, ο οποίος ήταν «καρφωμένος» πάνω στη Σάττι.

Η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, όπως αναφέρθηκε στην εκπομπή «Live News» του Mega, ονομάζεται LIVE EDIT και δίνει την ψευδαίσθηση της αψεγάδιαστης μονταρισμένης εικόνας σε live μετάδοση. Το υλικό που έρχεται από τις κάμερες μοιάζει με κινηματογραφικό, με τους κάμεραμαν να έχουν τη δυνατότητα, μάλιστα, να κάνουν επιτόπου μικροδιορθώσεις μέσα από τάμπλετ.

Καθήλωσε ο Γάλλος Slimane

Με μονόπλανο παρουσίασε και ο Γάλλος Slimane το δικό του τραγούδι και αποθεώθηκε. Το αποτέλεσμα που έφτασε στις οθόνες ήταν εντυπωσιακό, ενώ, όπως φάνηκε και στα πλάνα του «Live News», η συμμετοχή του κάμεραμαν ήταν καθοριστική, προκειμένου να γυριστεί το συγκεκριμένο υπερθέαμα. Ο κάμεραμαν του γάλλου ερμηνευτή αποθεώθηκε στα κοινωνικά δίκτυα, καθώς σχεδόν αποτέλεσε μέρος της χορογραφίας, τύπου ένας «άφαντος» χορευτής.

Αναμφισβήτητα το πιο δυνατό σημείο της εμφάνισης ήταν η στιγμή που ο Slimane απομακρύνεται από το μικρόφωνο, για να τραγουδήσει με τη θεσπέσια φωνή του: τα βήματα του Slimane με τον απόλυτο συγχρονισμό του εικονολήπτη, για να φτάσει την κατάλληλη στιγμή στο κοντινό του καλλιτέχνη.

Οι «άφαντοι» κασκαντέρ

Το Νέμο τράβηξε όλα τα βλέμματα πάνω του τόσο για τη φωνή και το τραγούδι όσο και για τη σκηνική του παρουσία, με τα ακροβατικά που έκανε πάνω στον πτυσσόμενο δίσκο. Αυτό, όμως, που δεν έδειξαν οι κάμερες ήταν οι μαυρομαντυμένοι κασκαντέρ, που βρίσκονταν την κατάλληλη στιγμή εκεί, για να αλλάζουν θέση στον δίσκο ανάλογα με τη χορογραφία.

Το «ιπτάμενο» σορτσάκι

Μπορεί η Φινλανδία να μην πήγε καλά στη βαθμολογία, αλλά όλοι είχαν να πουν για το πώς κατόρθωσαν σε ζωντανή μετάδοση να τραβούν από τέτοια λήψη τον καλλιτέχνη, ώστε να μην αποκαλυφθούν τα επίμαχα σημεία. Η εικόνα με το ουρανοκατέβατο τζιν σορτσάκι να προσγειώνεται στην αρένα του Μάλμε εντυπωσίασε.

Η παράκληση για τα γιουχαΐσματα στο Ισραήλ

Και μπορεί τα πάντα να ήταν μελετημένα μέχρι το τελευταίο καρέ, από το τεράστιο front office της Eurovision με τις δεκάδες οθόνες, ωστόσο εκείνο που δεν μπορούσαν να ελέγξουν ήταν οι αντιδράσεις του κοινού στο τραγούδι του Ισραήλ πάρα τις νουθεσίες του floor manager, όπως φαίνεται σε βίντεο που ανέβηκε στα social media.