Εννέα μήνες έχουν περάσει μετά το σπρώξιμο στον καταπέλτη του Blue Horizon που στοίχισε τη ζωή στον άτυχο Αντώνη Καργιώτη και συγκλονίστηκε τη χώρα μετά την αποκάλυψη ενός βίντεο που έδειχνε τον άτυχο Αντώνη να επιχειρεί να επιβιβαστεί στο πλοίο για την Κρήτη μέχρι που ανασύρθηκε νεκρός.

Πιο συγκεκριμένα, ο αντεισαγγελέας Πρωτοδικών, Βλάσης Αθανασίου, με πρότασή του προς το Δικαστικό Συμβούλιο ζητά να παραπεμφθούν ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου ο πλοίαρχος, o υποπλοίαρχος, ο ύπαρχος και ένας ναύκληρος, που αντιμετωπίζουν τα βαρύτατα αδικήματα της ανθρωποκτονίας από πρόθεση, της συνδρομής στο ίδιο αδίκημα, της διατάραξης της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από την οποία θα μπορούσε να προκύψει κίνδυνος ζωής και στεγανότητας του πλοίου, της υπόθαλψης κατά συρροήν.

Η εισαγγελική πρόταση, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, αριθμεί 30 σελίδες και περιγράφει τα 15 δραματικά δευτερόλεπτα που οδήγησαν στον θάνατο τον Αντώνη Καργιώτη, με τον εισαγγελικό λειτουργό να αντικρούει στη συνέχεια όλους τους ισχυρισμούς των κατηγορουμένων:

«Το επίδικο συμβάν επί του πλοίου ξεκίνησε επακριβώς 21.13.10 όταν ο Αντώνιος Καργιώτης ανέβηκε τρέχοντας στον καταπέλτη και έληξε την ώρα 21.13.25 με τη ρίψη του θύματος στη θάλασσα.

Περί την ώρα 21.13 ενόσω η ράμπα δεν είχε ακόμη ανελκυσθεί, αλλά εφαπτόταν στην προβλήτα του λιμένα και ενώ το πλοίο ήταν έτοιμο προς αναχώρηση, αφού μάλιστα είχαν τεθεί σε λειτουργία οι μηχανές του, ο κατηγορούμενος ύπαρχος και ο κατηγορούμενος ναύκληρος αντιλήφθηκαν να έρχεται τρέχοντας προς το μέρος τους ο Αντώνιος Καργιώτης.

Τότε ο ναύκληρος τον εμπόδισε με το σώμα του να εισέλθει στο πλοίο, οπότε επενέβη και ο ύπαρχος και από κοινού άρχισαν να τον τραβούν προς την προβλήτα. Αμέσως ο Αντώνιος Καργιώτης επιχείρησε να ανέβει ξανά στον καταπέλτη, οπότε ο ύπαρχος άρχισε να τον εξωθεί, σπρώχνοντάς τον και τραβώντας τον με τα χέρια του προς την προβλήτα, φωνάζοντάς του “έξω, ρε”, ενώ από την πλευρά του ο Αντώνιος Καργιώτης επανερχόταν επανειλημμένως σε μία διαρκή προσπάθεια να επιβιβασθεί.

Οπως ειδικότερα προκύπτει από την επισκόπηση του βιντεοληπτικού υλικού, οι αρχικές απωθήσεις έλαβαν χώρα ενόσω ο καταπέλτης εξακολουθούσε να εφάπτεται στην προβλήτα και είχε οριστικά απομακρυνθεί».

Στη συνέχεια περιγράφεται η τελική απώθηση προς τον Αντώνη Καργιώτη που τον οδήγησε… στο κενό. Μάλιστα το περιστατικό επιβεβαιώνεται από 7 μάρτυρες, επιβάτες του πλοίου:

«Εξαιτίας της ασκηθείσας σε βάρος του σωματικής βίας, έπεσε στο κενό, το οποίο δημιουργήθηκε από την κίνηση του πλοίου μεταξύ της προβλήτας και του καταπέλτη, ο οποίος δεν είχε ακόμα ανελκυσθεί και ασφαλισθεί, και βρέθηκε στη θάλασσα στο σημείο όπου αναδεύονταν τα ύδατα μπροστά από τις μηχανές του πλοίου.

Καθώς το πλοίο απομακρυνόταν από την προβλήτα ο ύπαρχος παρέμεινε στην άκρη του καταπέλτη και παρατηρούσε το θύμα που αδυνατούσε να επιπλεύσει και παρά ταύτα έδωσε έγκριση για άμεση αναχώρηση του πλοίου, χωρίς να γίνουν οι ενδεδειγμένες ενέργειες για τη διάσωση του Αντώνη Καργιώτη, φωνάζοντας μάλιστα στο VHF “Ελα, φεύγουμε! Φεύγουμε! Πάμε”».

Η κατάληξη του άτυχου άνδρα ήταν τραγική καθώς στις 21:40, ανασύρθηκε χωρίς αισθήσεις ο 36χρονος, που, σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση, είχε κακώσεις στο κεφάλι, οι οποίες καθιστούν «σφόδρα πιθανό το ενδεχόμενο κατά την πτώση στη θάλασσα να χτύπησε είτε στην προβλήτα είτε στον καταπέλτη».

Συνομιλίες

Ο κ. Αθανασίου στην πρότασή του προς το Συμβούλιο υπογραμμίζει πως όχι μόνο δεν σταμάτησαν οι μηχανές αλλά κανείς από το πλήρωμα δεν έριξε σωσίβιο στη θάλασσακαι το πλοίο αναχώρησε κανονικά από τον Πειραιά.

Απόδειξη αποτελούν οι απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες που προκαλούν ανατριχίλα, αφού προκύπτει πως στις 21.13.13 ο πλοίαρχος δίνει εντολή να μειώσει ταχύτητα το καράβι λέγοντας «Μισό! Μισό!», στις 21.13.23 λέει «Τι έγινε;», στις 21.13.29 (δηλαδή σε χρόνο που ήδη το θύμα βρισκόταν στη θάλασσα) φωνάζει «Ρε, πάτε καλά ρε; Ρε, δεν πάτε καλά», στις 21.13.34 δίνει εντολή για να μειώσει ταχύτητα το πλοίο λέγοντας «Αργά! Αργά!», στις 21.13.40 ακούγεται ο ύπαρχος να φωνάζει «Κάπτεεεεεν» και απαντώντας ο πλοίαρχος λέει «Το βλέπω, το είδα» και, τέλος, στις 21.13.43 δίνει εντολή για ακόμα μικρότερη ταχύτητα λέγοντας «Πολύ αργά».